Economia 21/05/2019

Glovo i Deliveroo demanen al govern espanyol una legislació amb flexibilitat per als seus 'riders'

L'empresa catalana de repartiment a domicili aumentarà les vendes globals un 350% aquest any

Laia Forès
2 min
Repartidors de Glovo durant una protesta contra l’aplicació davant la Inspecció de Treball.

MadridGlovo i Deliveroo, empreses tecnològiques de repartiment a domicili, tenen oberts uns quants fronts judicials per la situació dels seus repartidors. Les companyies defensen que són treballadors autònoms, però tant alguns jutges com Inspecció de Treball a Catalunya consideren que són falsos autònoms i que les empreses els han de contractar. Altres processos judicials han acabat donant la raó a Glovo i Deliveroo. Els responsables de les dues plataformes digitals han reclamat aquest dimarts al govern espanyol que legisli el sector per oferir seguretat jurídica i flexibilitat en relació amb la situació dels 'riders'.

"Treballem en 22 països i en l'únic on es judicialitza el tema dels 'riders' és a Espanya", ha subratllat el cofundador de Glovo, Sacha Michaud. "No ens podem quedar enrere. No adaptar-se a la revolució tecnològica és no afrontar el repte", ha subratllat durant el Congrés Horeca de l'Associació de Fabricants i Distribuidors (AECOC) que es fa a Madrid.

Michaud, que ha demanat una taula de negociació a l'executiu espanyol, ha reiterat que tenir els repartidors en règim d'autònoms "és legal" i ha posat com a exemple que molts d'ells treballen per a diferents plataformes. Glovo té 7.000 repartidors a l'Estat, el 79% dels quals –segons l'empresa– valoren positivament la flexibilitat que se'ls ofereix.

El director general de Deliveroo a Espanya, Gustavo García, ha defensat que cal una legislació que reconegui la flexibilitat de la feina dels repartidors, i considera que les empreses tecnològiques estan creant ocupació. "Sense la flexibilitat, aquestes noves ocupacions no existirien", ha destacat. García ha recordat que països com França han reconegut legalment la figura de l'autònom digital per als repartidors d'empreses com Deliveroo. "Seria bo que aquí féssim el mateix, per oferir flexibilitat i seguretat als 'riders'", ha conclòs.

Glovo triplica les vendes

Al marge dels problemes jurídics, les plataformes digitals de repartiment a domicili creixen a un ritme elevat. Segons les previsions de la companyia, Glovo tancarà aquest 2019 amb unes vendes brutes a tot el món de 800 milions d'euros, xifra que representa un 350% més que el 2018. La companyia catalana està en plena expansió internacional i ja està present a 22 països.

Fa poques setmanes, l'empresa catalana va tancar una nova ronda de finançament de 150 milions d'euros, la majoria aportats pel fons d'inversió Lakestar. Segons el cofundador de l'empresa, els diners es destinaran a reforçar la plantilla -Glovo contractarà 300 enginyers a Barcelona- i a continuar amb l'expansió internacional.

stats