Els apartaments Pullman de Cala Major arriben a la pantalla gran de la mà del director Toni Bestard

El llargmetratge s'estrenarà aquest dimarts a l'Evolution Film Festival

El darrer film de Toni Bestard mostra una dosi de realitat per partida doble: per una banda, la que aporten els seus joves protagonistes, Alba Bonnín, d'11 anys, i Keba Diedhou, de 13, i per una altra l'entorn en el qual està ambientat: els apartaments Pullman de Cala Major. Inspirat pel "cinema independent nord-americà", el director mallorquí ha realitzat el llargmetratge 'Pullman', que presentarà aquest dimarts a les 19.30 h a l'Evolution Film Festival.

"M'interessen els temes socials, com ara l'amistat", ha assegurat Bestard en la roda de premsa de presentació del film. Aquesta intenció es veu reflectida, a més, en l'estètica escollida per la pel·lícula, caracteritzada pel seu "hiperrealisme" i pels seus plànols de "càmera en mà", amb els quals pretenen "explicar a peu de carrer" la història de Daren i Nadia. Ambdós protagonistes resideixen als coneguts apartaments de Cala Major, des d'on parteixen el seu primer dia de vacances i inicien un viatge per l'entorn més turístic de Mallorca.

Amb aquest pretext, la pel·lícula parla de diferents temes socials, com ara "la mort, l'amistat o la religió", diu el director, qui ha escollit una ubicació com els Pullman perquè són "un lloc molt peculiar, situat entre el palau de Marivent i la Fundació Miró". La "veritat" que Bestard volia plasmar sobre la pantalla es veu reforçada per les interpretacions tant de Bonnín com de Diedhou, de les quals està molt orgullós.

Si bé ambdós actors estan contents amb el resultat del film, Bonnín reconeix que al principi estava "nerviosa" i que es va haver d'adaptar a la càmera i Diedhou assumeix amb modèstia que "ho podria haver fet encara millor". Una de les peculiaritats del seu reclutament és que Toni Bestard va decidir fer un dels càstigs a diferents centres escolars de Son Gotleu. Aquest barri és on es concentra "una major població africana", de manera que resultava més fàcil trobar allà algun actor per al paper de Daren, assenyala el cineasta.

Cinc escenes enregistrades amb un iPhone

Tant Bestard com el productor de 'Pullman', Miquel Verd, afirmen que el procés de rodatge va ser ràpid, d'uns quatre mesos. En total, el film dura 70 minuts, dins els quals s'inclouen unes "cinc escenes enregistrades amb un iPhone", confessa el director, tot i que adverteix que són indistingibles de la resta. El pressupost de la producció es troba entre els 120.000 i els 150.000 euros, diu Verd. Més que la tecnologia, "el més important és la idea avui dia", afegeix Verd.

Segons les previsions de la productora, 'Pullman' es projectarà en uns 60 festivals al llarg del 2020. A partir d'aquí, es plantejaran introduir el llargmetratge dins plataformes digitals o sales de cinema.

EDICIÓ PAPER 16/11/2019

Consultar aquesta edició en PDF