Publicitat
Publicitat

MÚSICA

The Walkers presenten el seu rock esmolat al Music Hall

Mickey Tetrov és israelià. Lorenz Ekengren, suec. Dani Whitehead, nord-americà. I Edu Verdú, català. Els uneix una mateixa concepció del rock, amb ànima de blues, el so de la guitarra molt esmolat i unes referències que van de The Doors a The Black Keys. També comparteixen una ciutat, Barcelona, on tots quatre s'han conegut. Són The Walkers, i avui, a les 21 hores, presenten al Music Hall el primer àlbum, It's what they sell you (Mitik, 2012). "És un disc sobre les nostres experiències en aquesta ciutat", diu Tetrov, cantant i lletrista de The Walkers.

"Al principi érem una colla d'amics del col·legi que teníem un grup", recorda Tetrov, que va estudiar a la Benjamin Franklin International School de Barcelona. La història va agafar pes amb l'entrada de Verdú el 2007, i d'aleshores ençà la banda s'ha mantingut cohesionada però amb diferent intensitat. "Vam passar una temporada tocant a Londres, però és una ciutat molt cara", reconeix Tetrov. Va ser en tornar d'Anglaterra que ho van posar tot en la preparació del disc. Després d'escoltar un àlbum del nord-americà Ezra Furman, "van trobar coses" que volien per al seu àlbum, i van contractar el productor californià Doug Boehm, també responsable del so de treballs de The Vines i Girls. "El Doug ens ha ajudat a concretar", diu Verdú. "Havíem arribat a un punt en què les nostres cançons tenien molt de blues i de jam session , i volíem anar cap a una cosa més fresca", explica Tetrov.

The Walkers mantenen Barcelona com a base d'operacions, tot i que la ciutat els aporta poques complicitats musicals. "És complicat trobar aquí grups que facin el mateix que nosaltres", diu Tetrov, que cita els Fuckin' Bollocks i els Free Fall Band, que com ells també canten en anglès. Tanmateix, aquest aïllament estilístic no els fa dubtar i en directe mantenen una màxima: "El nostre objectiu és tocar molt alt, sortir a totes", diu Tetrov.

Els llibres que ens fan grans
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF