Estrenen el 'teaser' d'un documental sobre Mario Pacheco, fundador del mític segell Nuevos Medios

La productora Mallorca Vídeo impulsa aquest projecte, una mirada íntima a la vida del productor musical

La productora Mallorca Vídeo ha publicat aquesta setmana el 'teaser' del documental 'Revelando a Mario', una mirada íntima a la vida de Mario Pacheco, fotògraf i impulsor de Nuevos Medios, una de les discogràfiques independents més importants del país, que va tancar pocs mesos després de la mort de Pacheco el 2011, en plena crisi de la indústria.

Pacheco va impulsar el nou flamenc i la 'world music'. Nedant sempre a contra corrent de tendències, va editar àlbums avui imprescindibles de Ketama, Golpes Bajos, Pata Negra, Martirio o Ray Heredia, a través del seu segell, responsable també de la distribució a Espanya per primera vegada de bandes internacionals de la talla de New Order i The Smiths.

El documental està en procés de gravació i té prevista l'estrena a principi del 2020. Gràcies als testimonis dels que el van conèixer i van treballar al seu costat, es revelarà el vessant més personal d'un productor que apostava pel llançament de nous artistes i que va donar veu a la brillant escena de joves flamencs de l'època. La pel·lícula mostrarà també la seva estreta relació amb Mallorca, on va residir gran part de la seva vida. A més, el pintor Joan Miró va crear el logotip per a la productora musical.

El film abordarà una altra de les facetes destacades de Mario: la fotografia. Seves són les famoses instantànies de Jimi Hendrix a l'illa de Wight o la portada de 'La leyenda del tiempo' de Camarón, dos exemples que il·lustren la capacitat del protagonista de narrar històries de llocs i personatges.

Coincidint amb l'estrena del 'teaser', es dona el sus a una campanya de 'crowdfunding' que té l'objectiu de recaptar 10.000 euros. El finançament servirà per costejar les darreres gravacions i revelar els més de 20.000 negatius de fotografies inèdites de Mario, que suposen un retrat social de les dècades dels 70, 80 i 90.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF