Cap a una economia taronja
La tercera edició de les jornades 'Think Up Culture' vol promoure que les idees es transformin en serveis culturals
PalmaEls dies 24, 25 i 26 de gener al CaixaForum de Palma i al teatre Mar i Terra tindrà lloc la tercera edició de 'Think Up Culture', unes jornades de conferències i tallers que pretenen donar eines de suport a emprenedors del sector, acostar entitats finançadores i donar valor econòmic i social a la indústria cultural.
Aquest programa de trobada de mecenatge i finançament de les indústries culturals i creatives ha estat presentat, aquest dilluns, per la directora general de Turisme, Pilar Carbonell; Llorenç Carrió, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Palma; Miguel Payeras, de Balears.t, clúster d'innovació en turisme de les Illes Balears, i Cristina Gómez, de Power House Hub.
Segons Payeras, "el programa és de color taronja perquè en l'àmbit europeu és el de l'economia del sector de les arts culturals i creatives, un sector emergent, el de l'economia taronja". Payeras creu que mitjançant les xerrades, negociacions i trobades que promouen aquestes jornades es posaran en comú idees en el sector del turisme cultural.
I és que enguany la trobada gira entorn de dos eixos temàtics. Per una banda, el model de ciutat en l'àmbit de districtes culturals i creatius; és per aquest motiu que experts d'Edimburg i Sicília explicaran les seves experiències. Per una altra, el desenvolupament d’audiències culturals dins de l’afluència turística cap a noves idees per a la incentivació de plataformes de turisme cultural.
'Think Up Culture' té el suport del Ministeri de Cultura, l'Ajuntament de Palma, l'ATB, la Direcció General d'Innovació i la Fundació Mallorca Turisme.
'Ferments', en concert
Per a l'ocasió, el Teatre Mar i Terra acollirà, dimecres dia 25 de gener a les 20.30 hores, el concert 'Ferments. The map of an Island Senses', un projecte de Miquel Brunet que tracta la reflexió sobre la identitat musical de l'illa.