CONFLICTE EDUCATIU

Núria Riera als docents: "Tanmateix ens tornaran a votar"

La consellera d'Educació respon així a les crítiques del portaveu de l'Assemblea, Guillem Barceló, sobre l'aprovació dels currículums LOMQE contra el criteri d'experts i col·lectius

Guillem Barceló s'ha topat amb Núria Riera i la directora general Bel Cerdà aquest diumenge a Pollença.
J. Perelló
18/05/2015
2 min

Palma"Tanmateix ens tornaran a votar", ha contestat avui la consellera d'Educació, Núria Riera, a les crítiques que li ha fet al centre de Pollença un dels portaveus de l'Assemblea de Docents, Guillem Barceló, per l'aprovació aquest divendres passat dels currículums per aplicar la LOMQE, en contra del que havia demanat tota la comunitat educativa.

La conversa ha estat dura. "No sé com no us cau la cara de vergonya", havia dit Barceló a la titular d'Educació, per un acord, el del darrer Consell de Govern, que es fa in extremis al final del mandat i sense que, una vegada més, docents i Executiu hagin pogut col·laborar per aplicar de la millor manera possible una llei estatal que és considerada un despropòsit per bona part dels experts.

Però Riera, lluny de mostrar-se preocupada per les paraules del portaveu de l'Assemblea de Docents, li ha respost que tot i les crítiques i la contestació social en matèria educativa, "ens tornaran a votar".

També acompanyava la consellera la directora general d'Ordenació, Innovació i Formació Professional, Bel Cerdà, que precisament és pollencina. Davant les explicacions de Barceló que la decisió era precipitada perquè els directors i el professorat no han tingut temps de preparar els canvis que preveu la LOMQE i el fet que hi hagi marge per cercar una implantació més dolça, Cerdà ha dit que "no hi ha improvisació"; també ha afirmant que personalment s'ha reunit amb tots els directors i "saben què han de fer amb la LOMQE".

El Consell Escolar, en contra

Fins i tot el Consell Escolar, que el PP ja es va encarregar de controlar per no perdre cap votació, va demanar al Govern que ajornàs l'aplicació de la LOMQE, perquè es considera que els professors necessiten temps per veure com es pot implantar i adaptar el que diu la llei a la realitat dels centres.

Una de les principals novetats d'aquesta normativa suposa l'opció de fer Formació Professional a partir de 3r d'ESO; l'agrupació de les assignatures en troncals, específiques i de lliure configuració autonòmica (llengua i literatura catalanes); a més de religió o valors ètics. Igualment, s'hi introdueix una nova revàlida, que serà necessària per obtenir el títol d'ESO, un examen tipus test de 350 preguntes. Els alumnes que optin per la FP Bàsica també hauran de fer la mateixa prova per poder graduar-se, cosa que ha provocat moltes crítiques. La LOMQE estarà totalment implantada a Secundària el curs 2016-17.

Pel que fa a Batxillerat, la LOMQE implica la desaparició de la Selectivitat, que se substitueix per una revàlida a final de 2n, que es durà a terme per primera vegada el curs 2016-17, tot i que aquest pic no serà necessari superar-la per obtenir el títol de Batxillerat, per bé que sí que es tindrà en compte per accedir a la Universitat. El curs 2017-18 la revàlida ja tindrà plens efectes acadèmics. Igualment es redueixen els itineraris, que es limitaran ara a tres modalitats: Ciències, Humanitats i Ciències Socials i Arts.

stats