INFRAESTRUCUTRES
Balears 21/07/2016

90.000 euros per remodelar l'eix Dragonera-avinguda Argentina

Cort projecta un nou tram de carril bici que enllaçarà els barris de Son Cotoner i Son Dameto amb el centre de Palma

Ara Balears
2 min
90.000 euros per remodelar l'eix Dragonera-Avinguda Argentina

PalmaL’Ajuntament de Palma ha comunicat que durà a terme un projecte de millora i de pacificació del trànsit a l’eix dels carrers Dragonera-Barrera fins a l’avinguda Argentina. Les àrees d’Infraestructures i Accessibilitat i de Mobilitat se n'encarregaran; les obres començaran el 25 de juliol i es preveu que finalitzin el setembre, amb una inversió de 90.000 euros.

L’actuació preveu la millora de les voravies per fer-les accessibles, ampliar-les i incloure-hi més arbrat. A més, s’habilitarà un nou carril bici i un ciclocarrer per donar continuïtat a la xarxa existent i enllaçar les barriades de Son Dameto i Son Espanyolet amb el centre de Palma.

El projecte

Al carrer Dragonera, des de la rotonda i fins a enllaçar amb Barrera, s’ampliaran les voravies a la part dels números senars per millorar l’accessibilitat i es dotaran de més arbrat. La voravia passarà dels 2 metres actuals fins als 5,35 metres. Infraestructures també ampliarà la voravia del carrer Murillo, entre els carrers Despuig i Antich, que passarà dels 2 metres fins als 2,5; reduirà mig metre aquella que es troba al carrer Antich per evitar que els cotxes hi aparquin damunt i ampliarà la del carrer Caro a l’altura del número 36.

Pel que fa al carril bici, se n’habilitarà un nou tram de 2,5 quilòmetres que combinarà carrils bici de nova construcció amb ciclocarrers. D’aquesta manera, se senyalitzarà un nou tram de carril bici al carrer Dragonera que començarà a l'avinguda Picasso, on ja n’hi ha un. Transcorrerà per la nova voravia ampliada i enllaçarà, a la cruïlla del carrer Barrera amb Porto, amb un nou ciclocarrer que tindrà dos recorreguts, un de pujada i un de baixada. D’aquesta manera, es baixarà per Barrera i Villalonga i es pujarà per Murillo i Heredero. Ambdós arribaran fins al carrer Borguny, que es convertirà en una zona per a vianants, per, un cop connecti amb el carrer Comte de Barcelona, enllaçar amb un nou tram de carril bici segregat que anirà pel carrer Indústria fins a arribar a l’avinguda Argentina. Així, la xarxa ciclista de Palma creixerà fins als 78,4 quilòmetres.

stats