Comunicació directa, participativa i col·laborativa

Especialitzades en el sector turístic, Mark Site i Anónimo Comunicación són dues agències de màrqueting online i disseny gràfic

Comunicació directa, participativa i col·laborativa
Enric Culat
10/01/2016
4 min

PalmaMallorca experimenta un auge important d’agències dedicades a la comunicació d’empreses, el màrqueting online i les campanyes participatives desenvolupades a través de les xarxes socials. Les particularitats de la nostra illa fan que, per una banda, aquesta comunicació s’hagi especialitzat principalment en empreses del sector turístic i hoteler i que, a més a més, les agències treballin en col·laboració amb altres professionals, estudis, il·lustradors, dissenyadors, programadors i desenvolupadors web, formant equips multidisciplinaris. Es tracta d’arbitrar una estratègia capaç d’aprofitar sinergies i arribar a tots els nínxols possibles.

Dues d’aquestes agÈncies –Mark Site i Anónimo Comunicación– afronten aquest 2016 amb bones expectatives de creixement, fonamentat en diversos projectes innovadors que desenvoluparan en els propers mesos. Ambdues empreses estan ubicades al Parc Bit, tot i que presenten característiques i ofereixen serveis ben diferenciats entre si. Mentre que Mark Site és una agència de màrqueting online, Anónimo Comunicación es un estudi de disseny gràfic.

Jaume Socias, gerent de Mark Site, recalca no obstant això que aquesta agència “no és només màrqueting digital i promoció de les xarxes socials, sinó un aposta decidida per la innovació. Pensam que hem d’oferir alguna cosa més al client, ser una alternativa que serveixi per promocionar i comercialitzar el seu producte”. En aquest sentit, explica que l’agència ha decidit arriscar-se i utilitzar nous canals de comunicació com són les aplicacions per a dispositius mòbils, que Mark Site ha batejat com Appinclusive, AppinTown i AppinMall.

Appinclusive És una aplicació en funcionament des de fa pocs mesos destinada als hotels perquè aquests puguin gestionar la seva comunicació directa amb els seus propis clients –per exemple, per fer una reserva o per emprar els diferents serveis de l’establiment– i millorar així la qualitat de la seva estada en aquest establiment. Quan el client es descarrega l’aplicació de Mark Site, no només té accés als serveis que ofereix l’hotel, sinó que hi pot trobar tot tipus d’informació complementària de l’entorn o d’altres zones de Mallorca. Socias puntualitza que és l’hotel mateix el que gestiona tota aquesta informació complementària, que obliga a un procés constant d’actualització i de suport tècnic. “Aquesta aplicació representa un màrqueting ràpid i directe perquè millora la rendibilitat del client de l’hotel, hagi fet la reserva directament o l’hagi gestionada a través d’un touroperador”, explica. Les cadenes Viva Hotels i Marítim Galatzó ja estan fent servir aquesta aplicació.

amb vista al futur, Mark Site prepara dues aplicacions més que ja ha començat a comercialitzar. AppinTown promociona una destinació turística sencera, sigui un municipi, una zona o tota l’ illa. No només és una eina de promoció de destinació per als visitants, sinó també per als mateixos residents d’un municipi. Així mateix, serveix per establir una via de comunicació amb els usuaris amb un vessant informatiu i un altre de més participatiu. Per la seva banda, AppinMall va dirigit a grups de comerços –d’un centre comercial, d’una localitat, d’un carrer o d’una fira– per oferir informació d’utilitat al client potencial i pugui descarregar-se missatges, ofertes, promocions, etc. “Hi ha moltes aplicacions gratuïtes que no serveixen per a res, perquè no estan actualitzades. Nosaltres volem oferir una eina fiable”, argumenta Socias.

Mark Site va néixer el 2014, però abans d’aquest any l’empresa funcionava amb el nom de Global Red. L’agència –actualment integrada per 14 persones– domina a bastament el sector del màrqueting digital, la publicitat online, les campanyes ppc (pagament per clic), la gestió de xarxes socials (social media), el posicionament en cercadors i, en general, la promoció de qualsevol producte o servei dins el món online. Els clients de Mark Site són bàsicament del sector turístic i hoteler, tot i que l’empresa tracta d’obrir-se camí en altres camps.

Anónimo Comunicación és una altra empresa mallorquina de màrqueting, comunicació i disseny gràfic, també ubicada al Parc Bit i integrada per mitja dotzena de persones. L’agència col·labora amb empreses, professionals, estudis, desenvolupadors, programadors, etc. amb una cartera de 30 clients, bàsicament dedicats al turisme i a activitats complementàries. Anónimo Comunicación crea i dissenya identitats de marca i prepara plans de comunicació, esdeveniments, disseny de pàgines web, posicionament en xarxes socials, màrqueting i impressió digital. El seu gerent, Damià Morey, explica que la prioritat d’Anónimo Comunicación és el disseny gràfic i les campanyes de llançament, com les que han fet, per exemple, per a unes altres dues empreses també instal·lades al Parc Bit: La Pescateca, dedicada a la venda online de peix fresc, i BeHouz, especialitzada en el servei i manteniment d’habitatges d’alt nivell quan els seus propietaris no hi són. “Nosaltres ens encarregam d’allò que podríem dir-ne la façana de les empreses, és a dir, del seu grafisme”, especifica Morey. “Volem generar confiança en el client gràcies a la nostra experiència, malgrat que siguem una empresa jove”, afegeix.

En un afany de potenciar el sector de la impressió gràfica i digital, l’empresa està preparant una plataforma web, Atocotö, que funcionarà com una impremta online d’àmbit estatal dirigida a dissenyadors, professionals i públic en general. “Les impremtes online que hi ha ara mateix no ofereixen disseny gràfic, nosaltres sí que ho farem, amb una quinzena de dissenyadors free lance treballant per a nosaltres i que cobriran totes les necessitats dels clients”, informa Morey. Atocotö es presentarà la setmana vinent i serà plenament operativa entre febrer i març d’enguany.

Un altre projecte de futur d’Anónimo Comunicación passa per l’elaboració d’un llibre de receptes fetes per cuiners de prestigi de Mallorca. “La gastronomia és un altre sector que funciona molt bé a Mallorca –apunta Morey–. En aquest projecte, nosaltres ens encarregarem del disseny del llibre i del reportatge fotogràfic de les receptes”. Cada empresa de comunicació de Mallorca s’ha especialitzat en un sector determinat, però de tota manera col·laboram entre nosaltres i hi ha lloc per a tots”, conclou.

stats