L'EMT, la font de conflictes permanents per al PP

Sens dubte, la gestió dels busos de l'EMT aquesta legislatura està sent un focus de conflicte permanent per al PP. No debades, els problemes de liquiditat de Cort acabaren ajornant el pagament dels salaris als treballadors alguns mesos de 2012, cosa que provocà una airada resposta dels conductors. A més, el comitè d'empresa arribà a convocar dos dies de vaga en el servei de l'EMT durant l'agost de 2012, però la negociació amb la Regidoria de Mobilitat l'aturà in extremis .

Els treballadors de l'EMT (on els sindicats han tingut històricament una forta implantació) foren dels empleats públics que més protestaren per la supressió de la paga extra l'any passat.

Els maldecaps també han arribat a Cort per la banda de l'oposició. El regidor socialista José Hila ha atiat constantment la gestió de Vallejo, tot acusant-lo de voler privatitzar aquesta empresa pública. "L'ombra de la privatització fa temps que plana sobre l'EMT", diu Hila, i posa com a precedent la privatització del bus turístic, que era la línia més rendible. Hila, així mateix, destaca que hi ha operadors de transports importants, com ara Alsa, que estan interessats en el transport urbà. "Tanmateix, aquestes empreses volen assegurar-se una rendibilitat; és a dir, que només els interessarien aquelles línies on hi ha un potencial benefici, com les turístiques".

Un altre front de batalla de la Regidoria de Mobilitat ha estat l'intent de venda de patrimoni de l'EMT, a fi d'injectar doblers al compte corrent de l'empresa. Concretament, intenta col·locar al mercat les cotxeries municipals de Son Castelló i Son Banya i les oficines de l'EMT al carrer de Josep Anselm Clavé.

Per contra, entre les notícies agradables que Mobilitat ha pogut oferir, s'hi troba el reforç estiuenc de la línia 1 (port-aeroport), com també la recent posada en marxa d'una aplicació per a telefonia mòbil amb la qual es poden saber els horaris exactes dels busos (i que ja ha tingut més de 50.000 consultes en poques setmanes).

EDICIÓ PAPER 14/10/2018

Consultar aquesta edició en PDF