WORLD TRAVEL MARKET

Armengol: "Les Balears consoliden temporades turístiques de nou mesos"

La presidenta de les Illes Balears assegura a Londres que el palau de congressos de Palma ajudarà a millorar la temporada baixa 

La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha assegurat aquest dilluns a Londres que les dades indiquen que les Balears s'estan consolidant com a destinació turística en "temporades de nou mesos", com indiquen les previsions de reserves de places aèries, que pugen de novembre a març entre un 5% i un 11% per a les Illes.

"Ja és una realitat que estam consolidant temporades de nou mesos, la qual cosa ens permet créixer econòmicament a un ritme molt més elevat i generar ocupació més estable i amb més drets laborals", ha dit Armengol a l'expositor de les Balears a la fira turística World Travel Market (WTM) de Londres, en declaracions facilitades pel Govern.

Armengol ha explicat que l'allargament de la temporada s'està aconseguint amb mesures com la promoció del turisme d'hivern que s'ha portat a WTM, amb especial incidència a l'illa de Menorca.

Ha detallat que les dades de l'organisme gestor dels aeroports AENA confirmen aquesta prolongació de la temporada turística, ja que indiquen que la reserves de places "augmenten entre novembre i març poc més del 5% a Mallorca, gairebé un 5% a Eivissa i més d'un 11% a Menorca".

Armengol ha agraït al conseller de Turisme l'aposta de diferenciació de les Balears a la WTM i aquesta estratègia de promoció que cerca allargar les temporades, amb la consolidació de nous productes turístics lligats a l'esport, la gastronomia i el turisme cultural.

"I aquest any també el palau de congressos de Palma, que és una oferta de la comunitat autònoma que ens pot ajudar molt a omplir les temporades més complicades per a les Balears", ha dit Armengol sobre aquesta infraestructura, que es preveu que començarà a funcionar el primer trimestre del 2017.

El vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, ha recordat que el turisme britànic representa una quarta part de tot el que arriba a les Balears i és més fort a Menorca, per la qual cosa el Govern ja fa diversos mesos que realitza un seguiment específic dels efectes que pot tenir el Brexit.

De moment, "el 2016 el Brexit no s'ha notat en efectes turístics", ha dit Barceló, qui ha detallat que l' Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) i l' Institut Balear d'Estadística (Ibestat) són els encarregats de dur a terme aquest "seguiment continuat, no solament en el turisme, sinó de com afecta a l'economia de les Illes de manera global".

Barceló ha afirmat que el turisme britànic és un dels que més ha augmentat enguany a les Balears i les previsions per al 2017 van en el mateix sentit.

Ha indicat que l'ATB ha contractat una oficina específica per realitzar un seguiment del mercat britànic des de Londres, fet que es complementa amb la promoció com a destinació de primavera i hivern.

En la seva opinió, es compleixen les dues condicions per consolidar la tendència de creixement del turisme britànic cap a les Illes, com són l'increment de l'oferta de places de vols i el treball sobre la millora del producte d'hivern.

Ha apuntat que aquest capvespre es presentarà a l'expositor de les Balears a la WTM la publicació 'Better in winter' per donar a conèixer l'"extraordinària" oferta existent a les Illes en temporada hivernal.

Segons el vicepresident, l'objectiu del Govern és "que les puntes d'estiu no creixin més i millorar l'hivern i la primavera amb un conjunt d'accions transversals que inclouen també les inversions de l'impost de turisme sostenible".

Sobre el nou expositor, Barceló ha dit que està satisfet que les Balears hagin sortit "del paraigua de Turespaña", perquè permet que es visualitzi millor l'oferta de l'Arxipèlag i que els recursos que es destinen a aquesta fira siguin "més profitosos".

Increment del turisme britànic a Eivissa

La primera jornada de la WTM ha confirmat les previsions d'un augment de la contractació de turisme britànic per al 2017 a l'illa d' Eivissa . El temor dels majoristes que continuï la devaluació de la lliura esterlina enfront de l'euro, l'interès de destinacions 'segures' de la Mediterrània i el posicionament de lideratge de la marca ' Eivissa' han animat el ritme de reserves amb vista a la pròxima temporada. Així ho ha confirmat el president del Consell d' Eivissa i de la Fundació de Promoció Turística, Vicent Torres, que encapçala la delegació eivissenca a la WTM, que hi és present amb un estand propi.

Les previsions per al 2017 són molt bones, especialment en temporada baixa", que és "l'objectiu que s'ha marcat Eivissa en la seva promoció". Segons les dades d'AENA, l'increment de places a l'aeroport d' Eivissa per als mesos de novembre a abril s'ha situat en el 5% respecte de l'hivern anterior.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF