Publicitat
Publicitat

TV3 recupera el lideratge al març

La pública catalana torna a ser primera, però amb l’avantatge més curt dels últims dos anys

El lideratge ha tornat a TV3, però de manera tímida. La tempesta perfecta del febrer -vagues, nova distribució d’audímetres, mals resultats del Barça, poques estrenes- va fer que la pública catalana cedís un tron que havia ocupat durant 19 mesos consecutius. Al març ha tornat a ser primera, però per poca distància.

TV3. Un avantatge de només sis dècimes respecte de Telecinco

El canal públic ha estat el més vist del març, amb un 12,5% de quota de pantalla, la qual cosa suposa millorar nou dècimes respecte als resultats del febrer (però cedir-ne vuit si es compara amb el març de l’any anterior). Els resultats de TV3 li deixen un avantatge de 0,6 punts respecte del segon classificat, Telecinco. És la diferència més petita amb què ha guanyat els últims dos anys (sempre ho feia amb marges d’entre 1,8 i 3,8 punts de share ). TV3 també domina el rànquing de programes més vistos, 9 dels 15 més seguits, tot i que cap dels tres primers.

33 - Esport3 - 3/24. Tots els canals de la Corporació milloren resultats des del febrer

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aconseguit un resultat com a grup del 16,4%, un cop se li suma l’audiència del 33 (guanya dues dècimes fins a l’1,6%), l’Esport 3 (puja tres dècimes, fins a l’1,3%) i el 3/24 (millora una dècima i marca un 1,0%). Deixant de banda l’atípic mes de febrer, la Corporació no obtenia un resultat com a grup tan baix des de l’agost del 2013 (un mes complicat per als canals catalans, ja que les segones residències impacten negativament en els resultats d’audiència de la CCMA).

8TV. El canal privat s’estanca i acaba el març en el 3,5%

La cadena privada de Catalunya obté un 3,5% durant el març, la qual cosa implica cedir una dècima respecte al resultat del febrer. En el període gener-març d’aquest any, acumula una mitjana del 3,4%, que és idèntica a la mitjana global que va rebre el 2013. Sumant els resultats de la Corporació amb els de 8TV, s’obté una quota del 19,9% per a les emissions de cadenes en llengua catalana. Aquesta ràtio, fa un any, era del 20,7%.

Telecinco / Mediaset. Telecinco queda segona, però Cuatro llasta els resultats de grup

Telecinco ha acabat segona, amb un 11,9% que millora en 0,3 punts el seu resultat del mes anterior. Però el grup Mediaset té un problema obert amb Cuatro: el canal ha aconseguit només un 5,2%, que empitjora en tres dècimes la seva mitjana del 2013, establerta en 5,5%. El grup no aconsegueix liderar a Catalunya, ja que -tot i tenir un canal menys- suma un 20,8% de l’audiència, insuficient per arribar al 21,6% d’Atresmedia. El seu canal temàtic més exitós és Factoría de Ficción, que, amb un 2,7%, es converteix en el més seguit a Catalunya dels especialitzats, en sèries espanyoles en aquest cas.

Antena 3 / Atresmedia. És el grup líder a Catalunya, amb un 21,6% de l’audiència

Tot i que Antena 3 ha quedat tercera, amb un 11,7%, el grup Atresmedia té uns quants consols a mà: com a grup, és el més seguit a Catalunya, ja que els seus set canals sumen un 21,6%. La Sexta, a més, es consolida com a cinquena televisió de les generalistes -en superar Cuatro- i comença a amenaçar La1. A més, el seu canal principal s’ha quedat a només dues dècimes de Telecinco.

La1 / RTVE. Tercera pitjor dada històrica per al canal públic espanyol

Clatellada de La1, que es deixa tot un punt en només un mes. Tanca el març amb un 6,6%, que és la seva tercera pitjor dada històrica. Com a grup, RTVE es queda en un 11,7%. El seu millor canal temàtic és Clan, que assoleix un 1,9% de quota de pantalla.

Audiències a Espanya. Telecinco lidera, però la batalla de grup la guanya Atresmedia

Victòria salomònica en el si del duopoli. Atresmedia guanya com a grup, ja que obté un 30,2% del total de l’audiència, tot i que seguida a només una dècima per Mediaset. Però el grup de Paolo Vasile pot presumir de canal més vist, ja que Telecinco ha acabat el mes amb un 14,8%, sis dècimes més que el 14,2% obtingut per l’eterna rival, Antena 3. La1, mentrestant, marca un 9,8%, la qual cosa la fa entrar en el temut terreny psicològic del dígit únic, en caure per sota del 10%. La Sexta queda quarta, amb un 6,8% i guanya amb comoditat Cuatro, que obté un 6,1% de mitjana mensual. FDF lidera les temàtiques per 22è mes consecutiu, amb un 3,1%.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF