EDUCACIÓ
Portada 03/12/2014

60 alumnes d'Inca han quedat sense plaça en un centre públic

L'escolarització i les deficiències en les infraestructures centren la reunió de la comunitat educativa amb la Conselleria

Margalida Bonnín
2 min
Membres de les Apima d'Inca amb el document que recull les deficiències dels centres. Foto: M.B.

IncaUns 60 d'alumnes d'Inca no han pogut tenir plaça en una escola pública del municipi per a aquest curs 2014/2015, tal com han confirmat avui les Apima de la ciutat. Almenys 16 han hagut d'anar-se'n a fora poble, a centres de Mancor, Lloseta i Selva, tot i que a la capital del Raiguer hi ha sis escoles concertades i tres de públiques.

Els problemes d'escolarització i la necessitat de construir un nou centre són dos dels temes que havien de centrar avui la reunió que han mantingut els membres de la comunitat educativa de la capital del Raiguer i representants de la Conselleria d'Educació. Durant la trobada, els pares han entregat un document que enumera les mancances d'Inca i que defineix la situació educativa de "molt crítica", necessitada d'una intervenció "urgent, específica i consensuada" de l'Administració.

A la falta de recursos humans, s'hi suma un repartiment desigual de l'alumnat immigrant. Mentre que en alguna concertada no s'arriba al 10 per cent, s'està consolidant un procés de 'guetització' al CEIP Llevant, on el percentatge de nouvinguts és del 87% i on enguany no hi ha cap nin catalanoparlant. Per solucionar-ho, les Apima reclamen un pla específic d'escolarització amb un calendari de treball –una demanda que també es féu a Manacor–.

A més, s'han posat sobre la taula els problemes en infraestructures, instal·lacions i equipaments, molt notables en centres com el CEIP Duran i Saurina i l'IES Berenguer d'Anoia.

Fiscalització

Els representants dels progenitors han anunciat que prendran la iniciativa. "Fiscalitzarem les actuacions de la Conselleria, volem un calendari i fets", ha indicat el portaveu de l'Apima del Duran i Saurina, José María Aranda.

Aquesta tasca ja es du a terme amb els responsables de la brigada de l'Ajuntament. Pares, directors de centres i brigada comparteixen un document obert en què es detallen totes les actuacions de manteniment que s'han d'executar, s'especifica de qui són competència (l'IBISEC o l'Ajuntament) i es detalla si s'han realitzat o no.

stats