Portada 19/10/2014

Andreu Galmés, un jove empresari “ni-ni”, ni atura ni pensa fer-ho

Impulsor de bike Experience Mallorca

José Manuel Raya
3 min

Andreu Galmés, 26 anys, empresari ni-ni (ni atura ni pensa fer-ho), ha tingut la valentia de muntar el seu propi negoci Bike Experience Mallorca aprofitant les seves dues passions: la bicicleta i la geografia.

Què és Bike Experience Mallorca? Com va sorgir la idea?A Bike Experience, a dia d'avui i des del seu inici, estam especialitzats en lloguer de bicicletes amb servei d'entrega i gestió de rutes. La idea es va anar component a poc a poc. Va ser un intent de mesclar la meva formació amb la meva passió, que són les bicicletes. En el moment que va sorgir la idea, feia feina en una botiga de bicicletes i veia la manera com treballaven els altres lloguers. Aprofitant els nostres coneixements del ciclisme (marques, preus, etc.) i del territori (formació de geògraf inacabat), ens vam arriscar a crear un nou concepte per donar als nostres clients l'opció de disposar de material de primera qualitat, totalment adaptat a ells, i poder aprofitar al màxim la seva experiència, posant a la seva disposició les millors rutes dissenyades de manera molt acurada.

Des de quan està en marxa? Com han estat els avanços i el creixement fins ara?No fa gaire que estam en marxa; ara estam a punt de tancar la nostra primera temporada. Fa molt més que hi estam fent feina des de darrere, però l'empresa en si té aproximadament només un any. El creixement pens que ha estat positiu, però encara és prest per treure'n conclusions. Partint d'una inversió inicial relativament petita, hem anat reinvertint molt a l'empresa i, amb vista a la temporada que ve, estam més preparats per assumir grups més grans. Des del principi vàrem preferir no córrer i cuidar al màxim les nostres eines de feina. Vàrem crear una pàgina web que ho pogués controlar tot, des de reserves fins a pagaments, estoc i rutes, i totes les bicicletes són de primeres marques i primera qualitat. Tot això va fer que a curt termini costàs més arrancar, però tenim una base més o manco bona.

Amb quins problemes inicials us vau trobar? Per mi, crec que els principals problemes són els elevats costos que des d'un principi ja té una empresa. També hi ha molta competència internacional que està molt ben posicionada a grans hotels de l'illa i tenen un poc de monopoli del mercat. A més, per temes tècnics, la pàgina web necessita que passi temps per posicionar-se en els cercadors i ara mateix és una de les coses en les quals estam fent feina i millores.

Com us heu donat a conèixer?Captam el 95% dels clients de manera directa a través de la web, i no a través d'agències o hotels; per això, gran part de la nostra despesa en publicitat va destinada a campanyes de màrqueting on-line. També hem assistit a alguns congressos que ens han obert algunes portes i hem fet feina de comercial. A curt termini també volem començar a potenciar la nostra presència a les xarxes socials, que per falta de temps fins ara n'hem estat un poc al marge.

A qui va destinat Bike Experience? Quin tipus de clients teniu? Perfil del client, nacionalitats, etc. Bike Experience va destinat al client internacional (principalment del nord d'Europa) de poder adquisitiu mitjà/alt i que sigui una mica entès; és a dir, una empresa de lloguer de bicicletes per a gent que sàpiga el que és una bicicleta i que vulgui aprofitar al màxim la seva experiència a l'illa (bones bicicletes, bones rutes i recomanacions, etc.). Principalment, els nostres clients són del nord d'Europa, però també hem treballat amb gent del Canadà, els Estats Units, Sud-àfrica, Líban, etc.

Quines perspectives de futur teniu i com teniu previst continuar creixent? Per ara, volem continuar millorant en la mateixa línia i treballar més amb les rutes. Volem continuar adquirint més material i reinvertint. Estam fent feina per col·laborar de manera més estreta amb els hotels que confien en nosaltres per gestionar el tema del cicloturisme, amb rutes partint de la porta del mateix hotel i creació d'eines que els permetin obtenir noves reserves de cicloturistes especialment en temporada baixa. Estam explorant altres opcions i millores que en breu estaran llestes per veure la llum, com un directori d'hotels que apostin pel cicloturisme, etc.

Quina experiència és la que més marca els clients (què és el que els satisfà més, què n'opinen, relació de l'empresa amb Mallorca, turisme sostenible)? Les rutes, posar-los en contacte amb el que és autèntic de l'illa. Els sorprèn molt, especialment als que ja han estat aquí abans amb altres companyies practicant cicloturisme o de vacances.

stats