30/07/2017

El xou més fastigós del món

2 min

Fear factor és un concurs de la NBC en el qual quatre parelles de concursants han de realitzar proves terrorífiques, pel risc que comporten, la por que generen a l’hora d’executar-les o simplement pel fàstic que fa dur-les a terme. En la seva primera etapa, entre el 2001 i el 2006, el programa no va tenir gaire èxit i finalment va desaparèixer. L’any 2011, però, la cadena va decidir ressuscitar el format fent més radicals les proves del concurs. Més enllà de les peripècies que han de superar els concursants, Fear factor és un programa fastigós també pel seu enfocament masclista. Mentre que els nois concursen vestits amb samarreta de màniga curta i pantalonets, les noies juguen sempre amb roba cenyida de dimensions molt reduïdes. A més a més, s’escull un prototip de concursant que s’ajusta a estereotips publicitaris: molt joves i sexis. La realització es recrea sempre en el físic de les noies, que són exposades de manera molt més explícita i suggeridora davant les càmeres.

El 30 de gener del 2012 estava previst que s’emetés una de les edicions més bèsties del programa: s’obligava els concursants a beure’s una gerra de cervesa plena de semen d’ase, mentre l’animal passejava relaxat per allà al costat. De fet, cada parella participant havia de triar qui es bevia el semen i qui optava per l’orina de l’animal. Les tres parelles van acceptar el repte i la càmera es va recrear especialment en la consumició de semen per part de les noies. L’escena fa vomitar, literalment. Veure les imatges a internet provoca arcades immediates en el millor dels casos. Eviteu veure-les, sobretot si heu menjat fa poca estona.

Abans que s’emetés el programa, la cadena en va avançar algunes fotografies a internet i la polèmica no va trigar gens a esclatar. L’escàndol va venir pels riscos que podia tenir aquella prova per a la salut i per la manera de vexar concursants. Dels drets de l’animal ningú en va dir res. Si les simples fotografies generaven tant de fàstic, van deduir que l’emissió televisiva encara provocaria més rebuig i la NBC va optar per no emetre el programa. Sis mesos després, però, la televisió danesa va oferir aquell episodi a la seva audiència i la seqüència on ingereixen el semen d’ase va començar a circular per les xarxes socials, es va convertir en viral i va fer la volta al món.

El més curiós és que després de l’impacte de l’escena molts mitjans de comunicació van entrevistar les noies concursants (en els nois no hi tenien tan interès) per saber com descriurien l’experiència d’haver de beure’s tota aquella pasta. Després d’una breu explicació sobre les característiques de la substància, les noies van admetre que no podien dir res més perquè la cadena no els ho permetia. Atenció a l’abús i als principis de la cadena: t’obliguen a ingerir semen d’ase però et prohibeixen que en parlis.

stats