Publicitat
Publicitat

Són les dades, estúpid!

Des que els sistemes operatius poden accedir a la informació de posicionament que els proporcionen el receptor GPS incorporat, la triangulació entre antenes de telefonia o la proximitat a un punt d'accés wifi -hi ha proveïdors de bases de dades com Skyhook, que venen als fabricants aquesta informació actualitzada-, moltes aplicacions la fan servir de manera implícita: per això, si cerqueu una farmàcia a Google amb el mòbil, el primer dels resultats acostuma a ser la que teniu més a prop. També s'han creat serveis basats específicament en el posicionament, com la vintena que us recomanava diumenge en la Tria tech setmanal de l'Ara.cat.

Però la qualitat d'aquests serveis depèn absolutament de la qualitat de les dades. Si són inexactes, l'aplicació resulta inútil. Es va veure amb el fracàs de l'aplicació de mapes d'Apple per als seus iPhones, excel·lent en funcionalitat però terrible en informació.

Hi ha més casos: les aplicacions mòbils del BancSabadell inclouen un localitzador d'oficines i caixers, però quan busco la sucursal de Cardedeu, a 500 metres d'on visc, em diu que no existeix, i em proposa la de Granollers, a gairebé deu quilòmetres. Molts cercadors de comerços funcionen a partir de la guia telefònica, però en aquest país d'autònoms, els bars, restaurants i botigues estan donats d'alta amb el nom del seu titular, no amb el que posa al rètol que hi ha al damunt de la porta de l'establiment, de manera que no els reconeixem quan els veiem al mòbil.

A Foursquare puc fer check-in al mateix lloc on hi ha algun dels meus contactes sense que arribem mai a coincidir, perquè ell ha indicat el nom del recinte i jo el de l'activitat que s'hi fa. No n'hi ha prou fent bolcatges massius de dades o confiant en les aportacions dels usuaris. Cal que algú les editi i els doni coherència.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF