Publicitat
Publicitat

FÓRMULA 1

Sortiran des de la primera fila en un traçat ideal per als Mercedes

Rosberg i Schumacher disparen les 'fletxes de plata' a Xangai

La temporada passada l'escuderia Red Bull es va acostumar a aconseguir la pole tot just començar, amb una volta estratosfèrica a l'inici de la Q3 -que sabien que era insuperable per als rivals- i esperant que s'esgotés el temps als box. Ahir a la Xina, i amb l'equip de les ales en baixa forma, qui va agafar el relleu d'aquesta tàctica va ser Mercedes. I Nico Rosberg, mig segon més ràpid que la resta, en va tenir prou amb un gir màgic a l'inici de la sessió per assegurar-se la posició de privilegi. El seu company Michael Schumacher l'acompanyarà des de la primera fila.

L'escuderia Mercedes comença a recollir els fruits de tres anys de feina intensa, des que el 2010 va decidir tornar a la Fórmula 1. Les fletxes de plata ho estan sent més que mai. Sobretot en un circuit com el de Xangai, un dels més ràpids de la temporada -amb la recta més llarga del campionat, de 1.170 metres-. Unes condicions ideals per als monoplaces dissenyats per Ross Brawn, que destaquen per la velocitat punta. I més després que la FIA donés llum verda al revolucionari S-Duct, un enginy aerodinàmic que els permet anar encara més ràpid.

Ahir Nico Rosberg va confirmar la superioritat dels Mercedes a terres asiàtiques -Schumacher ja havia estat el més ràpid divendres- i només Lewis Hamilton (McLaren) es va poder colar entre els dos pilots alemanys. No obstant, el britànic, guanyador de la cursa la temporada passada, va ser penalitzat amb cinc llocs a la graella de sortida perquè va canviar la caixa de canvis.

Amb els dos pilots alemanys a la primera fila, Mercedes aspira a la primera victòria des del retorn a la disciplina reina de l'automobilisme. Però abans tant Rosberg com Schumacher hauran de completar una bona sortida i saber combinar un ritme infernal en cursa amb la bona conservació dels pneumàtics, un element clau per decidir el guanyador d'un Gran Premi en què no es descarta que la pluja faci acte de presència.

A la segona fila de la graella hi haurà el Sauber de Kobayashi i el Lotus de Kimi Räikkönen. I darrere seu, els McLaren de Button i del sancionat Hamilton seguits del Red Bull de Mark Webber, el Sauber de Sergio Pérez i el Ferrari de Fernando Alonso. Tot plegat, una mostra més que la Fórmula 1 s'ha igualat aquesta temporada perquè en les deu primeres posicions hi ha sis escuderies diferents.

Però l'altra cara de la moneda dels entrenaments d'ahir va tornar a ser Sebastian Vettel. El bicampió del món, i que l'any passat va dominar el campionat amb mà de ferro, en aquesta temporada no està gens còmode al volant del Red Bull. Ahir no només va quedar-se fora de la Q3 -no li passava des del 2009-, també es va veure superat pel seu company d'equip.

De la Rosa, satisfet

Pedro de la Rosa sortirà des de la penúltima posició, però el català va donar per bona aquesta classificació ja que havia aconseguit "millorar l'estabilitat de la part davantera" en comparació amb els entrenaments lliures. El pilot d'HRT no es va marcar cap objectiu per a la cursa, tot i va assegurar que vol "aprofitar els abandonaments per acabar tan amunt com sigui possible".