Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1 - GP D'AUSTRÀLIA

Räikkönen s'emporta la primera batalla de les estratègies

El finlandès conserva millor que ningú els pneumàtics i supera Alonso i Vettel

Sovint les segones oportunitats són bones. Això és el que passa amb Kimi Räikkönen, que després de deixar la Fórmula 1 el 2009 per enfangar-se amb un cotxe de ral·lis, l'any passat hi va tornar, potser amb més força que mai. Pilota un Lotus, una de les escuderies que acostumen a treure el nas pel podi però a la vegada un equip que fa equilibris per quadrar els números. Lotus no té el pressupost dels grans equips, però demostra que sovint, amb recursos limitats, la feina que es fa pot ser excel·lent.

Si la temporada del retorn, la passada, Räikkönen va aconseguir només un triomf -a Abu Dhabi-, enguany en només una cursa ja ha igualat aquell resultat. El finlandès, amb el Lotus, vol ser un convidat d'excepció en la lluita entre Sebastian Vettel i Fernando Alonso, que el van acompanyar ahir al podi. Tres campions del món en les tres primeres posicions en la primera cita d'un Mundial de Fórmula 1 que promet emocions fortes. Impassible com sempre, però mostrant a estones un mig somriure a la cara i aixecant els braços en senyal de victòria, Iceman va pujar al podi i va complir amb la seva tradició: fer una bona glopada de cava abans de ruixar ningú.

I és que ahir a Melbourne, amb el cel una mica tapat però sense l'amenaça de pluja que va obligar a ajornar els entrenaments oficials de dissabte a diumenge al matí, ell va ser el pilot que va encertar l'estratègia i es va situar al capdavant del Mundial. És només la primera cursa, però ja va deixar entreveure algunes pistes de com serà el campionat. La temporada d'engany serà igual o més igualada que la passada i, per tant, qui encerti l'estratègia tindrà molts punts a favor per pujar al capdamunt del podi.

Només dues aturades

A Melbourne el pilot finlandès de Lotus només va fer dues aturades a boxs, a diferència dels seus grans rivals, que van haver de visitar els seus mecànics un mínim de tres ocasions. La clau? Mimar els pneumàtics Pirelli que estan portant de corcoll les escuderies. Räikkönen va fer durar les gomes dures 25 voltes, mentre que Alonso i Vettel només van trigar 11 i 14 voltes respectivament a tornar a boxs. Mentre el finlandès lliscava per l'asfalt de l'Albert Park, l'asturià i l'alemany, quan el rendiment dels pneumàtics queia en picat, patien per mantenir el ritme (perdien d'un a dos segons per volta) i no perdre la traçada bona.

Räikkönen, que va arrencar setè -des de la pole va sortir Vettel-, ja era quart quan només s'havien disputat tres voltes. El finlandès va fer una gran sortida, igual que Fernando Alonso, que es va cruspir Hamilton i Webber en un tancar i obrir d'ulls. Vettel, Massa i Alonso encapçalaven la cursa mentre Räikkönen, per darrere, anava recuperant posicions. La primera entrada a boxs -per canviar els pneumàtics tous que havien calçat durant els entrenaments oficials- la van fer més o menys els quatre a la vegada, però l'estratègia ja va canviar a partir de la segona aturada. Alonso va entrar el primer. Una decisió encertada, ja que quan la situació es va normalitzar i la resta de pilots van tornar a la pista, l'asturià havia superat Vettel i Massa. Ferrari, que la va encertar amb l'estratègia d'Alonso, es va esperar tres voltes a fer entrar el brasiler, que va perdre molt de temps i tota opció de podi. Tot i això, la quarta posició de Massa sumada a la segona d'Alonso fan que Ferrari lideri el Mundial de constructors.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 15/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF