Publicitat
Publicitat

AVIACIÓ

Norwegian ‘roba’ en uns mesos 140 pilots a Ryanair

La companyia irlandesa cancel·la uns 2.000 vols

Uns 140 pilots que fins ara treballaven per a Ryanair han passat els darrers mesos a treballar per a Norwegian. I la companyia escandinava, enmig d’un ambiciós pla d’expansió per convertir-se en la primera low cost europea que fa vols intercontinentals, assegura que no seran els darrers.

“N’estam cercant més”, afirmen des de l’aerolínia, ja que properament obriran una base operativa a Dublín per a la qual serà necessari encetar un procés de selecció per contractar 40 pilots més”. A Norwegian expliquen que “no seria estrany que aquestes persones vinguessin de Ryanair”, que, precisament, té la base a la capital irlandesa.

Un dels motius que justifiquen la ‘facilitat’ amb què algú que treballa a Ryanair decideix fer el canvi és que ambdues companyies utilitzen el mateix tipus d’avió i això evita que, en passar d’una aerolínia a l’altra, s’hagin de fer cursos de preparació per aprendre a pilotar una nau nova.

El pla d’expansió de Norwegian ha inclòs, per exemple, la creació d’una base a Palma (i el creixement exponencial de passatgers que volen des de o amb destinació a Son Sant Joan, sobretot després de la caiguda d’Air Berlin), però també l’obertura de rutes intercontinentals i, amb la contractació de nous pilots per cobrir-les, Ryanair, la que actualment és la primera aerolínia de l’aeroport de Palma, està veient afectats els seus serveis per manca de personal.

Des de la companyia irlandesa asseguren que no fan comentaris “sobre rumors o especulacions” i, per tant, ni confirmen ni desmenteixen la sortida de pilots de la seva aerolínia.

De fet, en declaracions a aquest diari, indiquen que Ryanair continua “reclutant 1.000 pilots nous cada any, a mesura que creix el nostre trànsit des dels 131 milions de passatgers que transportam enguany fins als 200 milions del 2024 -l’objectiu que s’ha marcat l’empresa”.

Pel que fa a si la sortida dels pilots podria tenir a veure amb les condicions laborals que ofereix una aerolínia i l’altra, Ryanair afirma que els seus treballadors tenen “excel·lents termes i condicions”, perquè els pilots “poden percebre un salari de fins a 170.000 euros per volar només 18 hores per setmana”, a més de tenir una “inigualable seguretat laboral, un nou acord de pagament de cinc anys amb augments salarials garantits i un roster líder en la indústria”. De fet, asseguren que existeix una llista d’espera de 3.000 pilots qualificats que desitgen formar part de Ryanair, alhora que “altres aerolínies retallen salaris, pensions i llocs de feina”.

Tant si té a veure amb la sortida de pilots com si no, el fet és que aquest mateix divendres Ryanair va anunciar la cancel·lació d’uns 2.000 vols durant aquestes setmanes (entre 40 i 50 diaris) per tal de millorar la puntualitat, una mesura que a través de les xarxes socials s’ha criticat i qüestionat, ja que s’afirma que la suspensió de vols és deguda, en realitat, a la falta de personal.

Etiquetes