Publicitat
Publicitat

MÚSICA

Antoni Ros Marbà dirigeix una orquestra de 130 músics

L'OBC i alumnes de l'Esmuc toquen plegats a L'Auditori

Alumnes de l'Escola Superior de Música i els músics de l'OBC toquen plegats sota la batuta d'Antoni Ros Marbà. Després de tres dies d'assajos, defensen la feina conjunta a L'Auditori fins diumenge.

Comparteixen seu a L'Auditori i molts músics de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OCB) són també professors de l'Escola Superior de Música de Catalunya (Esmuc), però no sempre tenen l'oportunitat de tocar plegats. Avui, demà i diumenge ho podran fer a L'Auditori sota la direcció d'Antoni Ros Marbà. A les seves ordres tindrà més de 130 músics: els de l'OBC i 50 alumnes de l'Esmuc que aquesta setmana han estat assajant un repertori conjunt. "Els assajos han anat molt bé", diu la gironina Anna Ferriol, estudiant de trompa de tercer curs. "Per a nosaltres és una experiència molt bona poder treballar amb una orquestra professional i veure quines són les rutines d'una formació que assaja de dimarts a dijous i fa tres concerts cada setmana", explica Ferriol.

La valenciana Dolors Chiralt, solista d'oboè de l'OBC, és professora de Ferriol i coincideix amb l'alumna pel que fa al bon resultat dels assajos. "M'agradaria que aquesta experiència es fes més sovint, potser un parell de voltes a l'any", diu Chiralt, que fa uns anys va viure una experiència similar també amb Ros Marbà. "Un estiu vaig tocar amb la Jove Orquestra Nacional d'Espanya i en tinc un record molt bo. Espero que els nois de l'Esmuc tinguin el mateix bon record".

Ros Marbà reparteix floretes a banda i banda. "Els estudiants s'han implicat molt i han vingut molt ben preparats pels professors de l'Esmuc. Molts dels mestres són també membres de l'OBC, i això hi ajuda", explica Ros Marbà. Chiralt no dubta de les paraules del director perquè "si no estigués content es notaria". La bona sintonia no significa que hi hagi una relaxació en el nivell. "Ros Marbà sempre exigeix molt", diu Chiralt. "Tractem els estudiants com a músics professionals i, per tant, l'exigència no ha de canviar", assegura el director. L'alumna no esperava un tracte diferent perquè ella mateixa és "molt exigent". "Mai no és massa", resumeix Ferriol, que vol aprofitar fins al final la seva primera experiència amb l'OBC.

El virtuosisme de Ravel

El repertori dels concerts inclou una part en què l'OBC interpretarà sola Masques et bergamasques de Fauré i el Concert per a dos pianos de Poulenc. En l'altra part, ja amb els estudiants integrats, tocaran Impressions camperoles de Joaquim Serra i la segona suite de Daphnis et Chloé de Ravel. La primera és, segons Ros Marbà, "una obra detallista i plena de subtilesa" i la seva gran dificultat és la "transparència". De la de Ravel, "una obra mestra", en destaca el "virtuosisme".

Al director no l'espanta el repte, perquè troba que "el nivell de la gent jove és molt bo", la qual cosa considera "estimulant i engrescadora". Tanmateix, i malgrat la crisi, creu que els joves "no han d'abaixar la guàrdia". Chiralt els recomana "posar tota la carn a la graella". Ferriol, l'estudiant, ja ho té clar: "El futur és complicat per a tothom, però hem d'estar sempre al 100% i aprofitar cada experiència per xuclar tota la informació que puguem".

Les