Publicitat
Publicitat

Bruno Mars supera Justin Timberlake amb el disc més venut del 2013

Daft Punk, Eminem i Pink entre els àlbums més venuts; Lady Gaga i Beyoncé queden fora dels top-20

Encara que Justin Timberlake és qui va protagonitzar un sonor retorn a la música el 2013 –després de set anys d'absència– gràcies a 'The 20/20 Experience', ha estat finalment la resistència de Bruno Mars que ha convertit 'Unorthodox jukebox' en el disc més venut de l'any a tot el món. Tot i que es va llançar el 2012, la gira i el llançament dels singles els ha fet aquest 2013.

El web United World Charts, que aglutina dades de les llistes de vendes oficials dels mercats més importants, ha avançat els resultats finals dels últims dotze mesos, amb un tancament d'allò més ajustat: una mica més dels 4 milions de còpies per Mars per sobre dels aproximadament 3,8 milions de Timberlake.

Mars, que serà el protagonista de la mitja part de la final de la Superbowl als EUA, relleva així a Adèle, que havia coronat la llista en els dos últims anys gràcies a '21', un disc que encara el 2013 ha seguit despatxant còpies fins a mantenir-se entre els 20 primers, en concret, en el lloc número 18.

El podi de vendes del 2013 queda així:

1 - Bruno Mars i 'Unorthodox jukebox'.

2 - Justin Timberlake amb 'The 20/20 Experience'.

3 - El duo francès Daft Punk amb 3,1 milions de discos de 'Random Access Memories'.

4 - Eminem i 'The Marshall Mathers LP 2'.

5 - Empatada amb uns 2,9 milions de discos, Pink per 'The truth about love'.

6 - Amb 2,4 milions de còpies, Mumford & Sons i 'Babel'.

7 - One Direction i el seu segon disc 'Take me home'.

8 - Amb 2,3 milions, els roquers Imagine Dragons (el millor debut d'una banda novell, amb 'Night visions').

9 - Michael Bublé per 'To be loved'.

10 - 'Red', de Taylor Swift, que va acabar 2012 com el segon disc de més èxit.

Per darrere hi ha 'The heist', del duo Macklemore & Ryan Lewis; 'Unapologetic', de Rihanna; Katy Perry amb el seu nou 'Prism', amb 1,8 milions de còpies; la banda sonora del film 'Els miserables'; la banda Lumineers amb el seu primer disc, de títol homònim; i el raper Drake amb 'Nothing was the same', entre altre noms com Luke Bryan, Jay - Z i Emeli Sande.

Cal destacar que Beyoncé ha aconseguit vendre 1,4 milions de còpies del seu nou disc en només dues setmanes, sense promoció i amb un llançament sorpresa que al principi només es va realitzar a través de plataformes digitals. Al contrari, 'ArtPOP', de Lady Gaga, es queda amb 1,3 milions de còpies malgrat haver comptat amb una gran estratègia de màrqueting i un dels pressupostos de promoció més alts de l'any.