Publicitat
Publicitat

El 88% suspèn la música en anglès a l’IES Binissalem

Camps nega que el curs s’hagi perdut a causa del TIL i diu que és una “opinió”

Els resultats acadèmics de la segona avaluació no han estat satisfactoris en l’aplicació del Tractament Integrat de Llengües a l’IES Binissalem i apunten que “per molts, aquest ja és un curs perdut”. L’Associació de Pares i Mares d’Alumnes del centre ha registrat un escrit a la Conselleria d’Educació en el qual demana la “paralització immediata i el retorn al programa anterior de seccions europees”, en què les exigències d’accés “asseguraven la preparació de l’alumnat” per seguir les classes impartides en anglès.

Els alumnes de primer d’ESO de l’IES Binissalem han fet, aquest curs, l’assignatura de música en català durant un trimestre i en anglès durant el següent. Aquesta estructuració de la matèria, que ha hagut de comptar amb dos professors diferents, ha causat “un gran trastorn” als alumnes, segons l’Apima. “Els ha despistat molt, ja que s’han hagut d’adaptar a dos mestres diferents, amb maneres diferents d’avaluar, d’exigència i canvis d’aula”, apunten.

L’assignatura de música s’impartia al centre ja en anglès en els cursos anteriors en el marc de les seccions europees. L’Associació de Pares i Mares posa l’accent en el fet que el curs 2012-2013 la matèria va tenir un 100% d’aprovats i una nota mitjana de 7,43. Aquest curs, un 88% no ha passat la matèria i, dels que sí que ho han fet, la nota mitjana ha davallat 0,93 punts i s’ha situat en un 6,5.

Les famílies atribueixen aquesta davallada a les qualificacions a la manca de competències lingüístiques dels estudiants en anglès, que provoca que els alumnes “perdin la concentració, desconnectin, s’avorreixin i perdin la motivació cap a l’assignatura”.

Igualment, recorden que “la impartició de la música en anglès ha estat deguda a la imposició legal per part de la Conselleria i en contra del claustre de professors i del consell escolar, que no han aprovat aquest projecte lingüístic.

Augmenta l’ús del català a l’aula

L’Assemblea de Docents de Menorca ha fet balanç també aquesta setmana sobre els resultats de la segona avaluació de les assignatures TIL. Afirmen que a Secundària és on “l’impacte del sistema trilingüe és més gran” i que en alguns centres es manté el 30% més de suspesos que ja es va registrar durant el primer trimestre.

Tanmateix, els docents apunten que s’ha produït un augment de l’ús del català a l’aula per les dificultats de comprensió dels continguts, que també s’han rebaixat, diuen, “per la necessitat de repetir explicacions”.

La baixada de continguts també s’hauria notat a Primària, segons els docents, tot i que el sistema de treball per “situacions d’aprenentatge” no permet apreciar la incidència del TIL en una sola assignatura.

Camps nega un curs perdut

Tot i les turbulències del curs 2013-14, el Govern es nega a donar-lo per perdut, tal com assegurà ahir la consellera d’Educació, Joana Maria Camps. Considera que és una “opinió” que el curs es doni per perdut a causa de l’aplicació del TIL i que fer-ho és “dubtar dels mestres”.

El TIL és “un bon projecte” i “no compartim que s’hagi perdut el curs”, afegí la consellera en roda de premsa. Camps considera que cal donar xifres reals en lloc d’opinions per parlar amb propietat dels resultats del TIL i que els resultats de les avaluacions són molt similars als dels cursos anteriors, quan s’aplicava el Decret de mínims i no el model trilingüe.

Assegura que en les reunions i visites que ha fet als centres ningú no li ha dit que el curs s’hagi perdut.

L’ordre que ha de desenvolupar el decret del Tractament Integrat de Llengües es troba actualment en el Consell Consultiu, informà Camps, per la qual cosa assegurà que s’aprovarà properament.

Els centres educatius hauran de presentar els projectes TIL que vulguin modificar abans de dia 15 de juny, segons estableix l’ordre.