Isolux Corsán: una constructora que s’internacionalitza
BarcelonaTot i les dificultats del sector, Isolux Corsán és una constructora amb bons resultats i molt internacionalitzada. Isolux Wat va comprar Corsán-Corviam l’any 2004. Fa molt poc la companyia va aconseguir col·locar una emissió de bons a set anys per 600 milions d’euros (en un principi només volia treure al mercat 400 milions). No va tenir problemes per cobrir-la. I els resultats acompanyen la constructora. L’any 2013 el va tancar amb un benefici abans d’impostos i amortitzacions (ebitda) de 569 milions, un 9% més que l’any anterior. A més, tenia una cartera de negoci en enginyeria i construcció de 6.626 milions. El benefici abans d’impostos va ser de 45 milions d’euros.
La companyia està molt internacionalitzada. De fet, el 2013 el mercat exterior va suposar el 77% de la seva xifra de negoci -3.202 milions- i el 95% de la contractació anual. El grup està controlat per Construction Investment, amb un 53,67% del capital, i els seus màxims representants són el president, Luis Delso, i el vicepresident, José Gomis. El segon accionista és La Caixa, amb un 27,8%, una participació que va heretar en absorbir el negoci de les caixes que integraven Banca Cívica.
El nom de la companyia ha sortit en informacions d’altres casos de corrupció, però l’empresa sempre ho ha negat. Els trams de l’AVE cap a Girona que va fer aquesta constructora són el de La Sagrera al nus de la Trinitat -se’l va adjudicar per 67,9 milions d’euros, una rebaixa de 30 milions respecte al preu de sortida- i el del nus de la Trinitat a Montcada (4.754 metres de llarg i un pressupost de 203 milions d’euros), del qual presumia ahir a la seva web com una de les seves obres emblemàtiques.