Esportius
Suplements 02/05/2022

El Toyota GR Supra es passa al manual

L’esportiu japonès estrena una versió amb canvi manual i millors habilitats dinàmiques per al públic europeu

2 min
Toyota GR Supra

Tot i que és un segment molt específic i que acumula poques vendes, els compradors de cotxes esportius saben què volen, especialment al Vell Continent. I el Toyota GR Supra ho tenia pràcticament tot per convertir-se en la nova màquina definitiva… excepte el canvi manual. Ara Toyota estrena una nova versió per als compradors europeus que disposa finalment d’un canvi manual de sis relacions.

Detall del canvi manual del Toyota GR Supra.

Un disseny espectacular, una plataforma de tracció posterior, motor davanter longitudinal, repartiment perfecte de pes entre els dos eixos i, ara sí, un canvi manual intel·ligent anomenat iMT, que s’ha desenvolupat específicament per al maridatge amb el potent motor de sis cilindres en línia i tres litres de cubicatge de 340 CV que fa servir l’esportiu japonès. El GR Supra també disposa d’una versió amb motor 2.0 de quatre cilindres turbo de 258 CV.

La versió manual manté motors de 4 i 6 cilindres.

Toyota anuncia que també ha millorat la rigidesa de la suspensió del GR Supra i del control de frenada per augmentar les capacitats dinàmiques del vehicle, buscant oferir la màxima diversió i seguretat als conductors i ocupants del cotxe. També ha optimitzat el sistema de funcionament del control de tracció del GR Supra, que permet sortir accelerant sense por d’un revolt i no perdre el control del que passa a l’eix posterior.

Precisament per assegurar la màxima tracció i estabilitat a la sortida dels revolts en les carreteres de muntanya o similars, els japonesos estrenen un nou sistema anomenat Hairpin+, una funció que permet alliberar una mica l’entrega de parell entre les rodes interior i exterior del revolt per jugar amb l’adherència específica del vehicle en cada moment i assegurar la millor traçada possible amb seguretat.

Detall de l'habitacle del Toyota GR Supra.

L'últim canvi d’aquesta versió europea el trobem en la consola central, de la qual s'ha hagut de revisar el disseny per deixar prou espai a la palanca manual i el seu recorregut, desplaçant lleugerament els comandaments del climatitzador i altres funcionalitats per permetre el bon ús i funcionament de la palanca del canvi.

Les primeres unitats del GR Supra manual arribaran després de l’estiu als concessionaris del país, a un preu encara per determinar però que no serà gaire superior als 50.000 euros.

stats