Automobilisme
Suplements 17/08/2022

Porsche preveu que el 80% de les seves vendes siguin de cotxes elèctrics el 2030

Seat i Cupra no s’escapen de la resta del grup i les seves matriculacions s'enfonsen en un 27%

ARA
2 min
Un Porsche elèctric en una fira, imatge d'arxiu.

BarcelonaLa marca d'automòbils Porsche preveu un canvi radical en les seves vendes. La firma alemanya s'ha fixat com a objectiu que el 80% de les seves vendes siguin de models elèctrics i híbrids el 2030. Per aconseguir-ho, la marca ja ha anunciat que adaptaran alguns dels models ja existents com el Macan, que fins ara només s'ha abastit de combustibles fòssils, o els 718. A més, la firma germànica també prepara el llançament d'un nou totterreny de luxe que serà 100% elèctric, igual que els actuals Taycans. El responsable de finances de Porsche, Lutz Meschke, ha assegurat aquest dilluns que enguany facturaran entre 38.000 i 39.000 milions d'euros, una xifra rècord per a la marca. A més, ha situat la previsió del marge de benefici entre el 17% i el 18%, tot i que a mitjà termini s'han fixat l'objectiu d'elevar la rendibilitat fins al 20%.

Aquesta nova aposta de la marca de luxe s'integra a la de companyies vinculades a Porsche. De fet, entre el gener i el juny, el grup Volkswagen (controlat en una tercera part per Porsche) va incrementar les vendes de vehicles completament elèctrics fins a situar-les en el 5,6% del total del grup, davant el 3,4% del mateix període de l'any passat.

Ara bé, a causa dels problemes de subministraments, l'aturada temporal de fàbriques europees i els confinaments a la Xina, la venda de vehicles de Volkswagen va caure un 22% durant el primer semestre de l'any. "La demanda continua sent forta i esperem que la situació de l'oferta millori durant la segona meitat de l'any", va assegurar la responsable de vendes del grup, Hildegard Wortmann.

Seat i Cupra no s'escapen dels mals resultats

Una cosa semblant va passar a les marques catalanes de Volkswagen, Seat i Cupra, que no van escapar-se d'aquesta caiguda de vendes. La seva facturació conjunta va enfonsar-se en els sis primers mesos de l'any en un 27%, al comercialitzar 204.100 vehicles. El mes de juny tampoc va ser bo i va seguir en la mateixa línia que el semestre, a l'aconseguir un volum mundial de matriculacions de 40.500 unitats davant els 56.200 vehicles venuts el mateix mes de l'any passat (-28%). Tot i això, les firmes catalanes no van ser les pitjors del grup, ja que Skoda va situar els seus registres en un 30% menys que l'any passat.

stats