Indústria
Suplements 22/08/2022

Nio obre una fàbrica a Hongria

La marca xinesa inaugura una nova planta al cor d’Europa amb l’objectiu de fer-se forta al Vell Continent

2 min
NIO ES8 Front

Ja fa temps que sabem que els fabricants d’automòbils xinesos volen fer-se forts a Europa. Aquest no és un fet casual, ja que després d’haver-se convertit en la fàbrica del món, el gegant asiàtic encara no és el gran dominador del món de l’automòbil, i els grans fabricants tradicionals europeus, japonesos i nord-americans encara conserven l’aura i l’hegemonia de grans dominadors d’aquest sector industrial.

Però el procés d’electrificació dels automòbils, sumat als costos de fabricació, a l’augment de preus de les matèries primeres i de l’energia i a una demanda en retrocés a causa de la pandèmia, la guerra i la inflació han deixat tocat el sector automobilístic europeu. Els xinesos de Nio, lluny d’espantar-se amb l’escenari actual, han vist una oportunitat d’or per a col·locar el seu producte a Europa, una vella aspiració de les marques automobilístiques del gegant asiàtic, que no hem d’oblidar que pràcticament sempre estan controlades de manera més o menys directa pel govern del país.

Nio ha confirmat en un comunicat que aquest setembre posarà en marxa la planta de Budapest, que ocupa una superfície de més de 10.000 m² i treballarà en la producció d’estacions d’intercanvi de bateries, conegudes com a swap battery, un sistema que permet evitar als conductors la llarga espera per carregar els vehicles elèctrics i que ja fan servir amb èxit alguns fabricants de motocicletes urbanes de zero emissions.

I és que el pla estratègic de Nio passa per vendre cotxes elèctrics a un preu més baix, sense incloure les bateries, i després consolidar una xarxa d’estacions d’intercanvi i càrrega de les bateries que permet als conductors llogar o pagar una subscripció per l’ús i la càrrega de les bateries. D’entrada aquest innovador sistema no s’implementarà a Espanya, ja que Nio ha fixat els seus objectius de creixement de cara a finals d’any als mercats més madurs i amb més poder adquisitiu, on el cotxe elèctric és més present, com ara Alemanya, Dinamarca o Suècia.

stats