Cotxe elèctric

Els edificis nous hauran de tenir carregadors per a vehicles elèctrics

El govern espanyol ha aprovat un reial decret que fomenta la instal·lació de punts de càrrega elèctrica per a vehicles en els aparcaments dels edificis d'habitatges de nova construcció

1 min
Un Wallbox domèstic de Mercedes-Benz

Els cotxes elèctrics han arribat per a quedar-se, i en aquest sentit les institucions i administracions públiques segueixen un full de ruta per afavorir la seva generalització: un dels grans problemes sense resoldre dels cotxes elèctrics és la seva relativa escassa autonomia i sobretot el temps de càrrega de les bateries.

De fet, Espanya és un dels països d'Europa amb menys punts públics de càrrega per a vehicles elèctrics, cosa que resta vendes sobretot entre els usuaris que necessiten fer molts quilòmetres a l'any en distàncies relativament llargues. En aquest sentit, el govern espanyol intenta fomentar la creació de punts de càrrega per a cotxes i motocicletes de zero emissions amb mesures com ara un reial decret que modifica l'actual Codi Tècnic d'Edificació (CTE) espanyol, que fixa els paràmetres legals en la construcció de nous habitatges.

Amb aquesta reforma, el Govern d'Espanya estableix que els edificis de nova construcció amb més de 10 places d'aparcament però amb menys de 20 han de disposar de canalitzacions que serveixin de sistema d'instal·lació en com a mínim un 20% de les places. Però si l'edifici d'habitatges té més de 20 places d'estacionament, totes hauran de disposar obligatòriament d'aquestes canalitzacions per fixar-hi punts de càrrega.

Ras i curt, aquesta reforma del CTE busca afavorir la creació de les noves infraestructures necessàries per als usuaris de cotxes elèctrics, alhora que fixa aquests nous requisits amb l'objectiu de minimitzar la manca de punts de càrrega públics a les grans ciutats.

stats