Mobilitat

Usuaris del tren denuncia el deteriorament del servei: "És incapaç d'oferir un transport públic eficient, amable i de qualitat"

L'associació critica la insuficient inversió en personal i l'escassa cobertura horària

Alguns dels treballadors readmessos faran feina a l'estació Intermodal. / ARA BALEARS
ARA Balears
07/06/2025
2 min

PalmaL'Associació d'Usuaris del Tren de Mallorca ha expressat el seu “profund malestar” davant el que consideren una falta de voluntat o incapacitat per part de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) per oferir un transport públic “eficient, suficient, amable i de qualitat” als residents.

L'entitat denuncia en un comunicat la insuficient inversió en personal, fet que obliga la plantilla a fer “milers d'hores extra cada any”, així com l'escassa cobertura horària del servei, que impedeix atendre els usuaris que comencen abans de les 07.00 h o acaben després de les 22.00 h.

També critiquen la falta de freqüències i de capacitat als trens en hores punta, el que impedeix als usuaris pujar amb bicicleta, un mitjà que molts utilitzen per completar els seus desplaçaments.

Comportaments incívics

L'associació ha insistit especialment en la “gairebé inexistent” presència d'interventors, cosa que, segons afirmen, afavoreix conductes incíviques que sovint acaben en conflictes entre passatgers. Com a exemple, relaten un “lamentable” episodi de xenofòbia que va tenir lloc aquest dijous al tren Palma–sa Pobla de les 14.50 h, quan un passatger va insultar un jove negre per taral·larejar una cançó.

Una persona asseguda ocupant tres seients amb els peus descalços en un tren del SFM.
Un home amb els peus damunt un altre seient en un dels vagons d'un tren del SFM.

Quan el jove va callar i estava capbaix i avergonyit, l'agressor va continuar increpant-lo dient-li "cantes com el cul" o "quina cançó de merda". El jove no va poder reaccionar i dos usuaris —un dels quals es va identificar com a policia—varen intervenir i varen obligar l'agressor a baixar del tren a l'estació de Marratxí.

L'associació també ha reclamat al Govern un major pressupost per a SFM i ha remarcat la necessitat de reforçar la plantilla per garantir la presència d'interventors i una ampliació de la cobertura horària del servei.

També han demanat reactivar el número de WhatsApp del servei per facilitar la comunicació d'incidències.

stats