Llistat dels centres educatius que rebran més docents i doblers el curs 2025-2026
Hi haurà 47 escoles i 12 instituts que disposaran d'una dotació més gran per fer front a la vulnerabilitat del seu alumnat
PalmaLa nova llista dels Centres d'Atenció Preferent (CAP) del curs 2025-2026, feta pública per la Conselleria d'Educació, presenta alguns canvis respecte del curs que està a punt d'acabar. Enguany hi ha 47 escoles (una més), 11 instituts (un menys), els quatre CEIPIESO, el CP Es Canyar i el CEIPIEEM Simó Ballester que seran CAP. Es tracta de centres educatius que rebran recursos humans i econòmics extraordinaris en funció de les característiques socioeconòmiques de l'alumnat i la seva vulnerabilitat.
El CEIP Verge de Lluc, situat en una de les barriades amb un nivell de renda més baix de Palma i amb una taxa de nouvinguts i estrangers elevada, cau de la llista d’escoles que tindran dotació extra. Segons la directora, Rita Reus, és perquè el qüestionari que varen passar a les famílies ha donat "resultats poc significatius i que cal prendre amb cautela", atès que la mostra no és vàlida pel baix nombre de respostes. Tanmateix, Reus assegura que Educació s'ha compromès a mantenir els recursos malgrat la supressió del CAP.
Un altre cas és el de l’IES Son Ferrer, que l’any vinent obtindrà el CAP, mentre l'escola situada a pocs metres —que comparteix bona part de l'alumnat— en queda fora.
El criteri de la Conselleria per considerar que un centre requereix atenció preferent és tenir un Índex Socioeconòmic i Cultural (ISEC) igual o inferior a -0,5. També poden ser CAP centres amb l'ISEC superior a -0,2, sempre que compleixin una d’aquestes condicions: tenir un 20% d’alumnat de l’Ensenyament Bàsic socioeconòmicament vulnerable i tenir més del 7% de l'alumnat de l’Ensenyament Bàsic nouvingut (sense matrícula activa en els dos darrers cursos).
A continuació, els CAP del curs 2025-2026:
Escoles d’Infantil i Primària:
- CEIP Alexandre Rosselló
- CEIP Anselm Turmeda (novetat)
- CEIP Antoni Juan Alemany
- CEIP Camilo José Cela
- CEIP Cas Saboners
- CEIP Cas Serres
- CEIP Cervantes
- CEIP El Terreno
- CEIP Els Tamarells
- CEIP Es pont
- CEIP Es Secar de la Real
- CEIP Es Vivero
- CEIP Escola Graduada
- CEIP Tramuntana (nou centre)
- CEIP Gènova
- CEIP Guillem Ballester i Cerdó
- CEIP Inspector Joan Capó
- CEIP Jafudà Cresques
- CEIP Jaume Vida Alcover
- CEIP Joan Capó
- CEIP La Soledat
- CEIP Llevant
- CEIP Miquel Porcel
- CEIP Mitjà de Mar (novetat)
- CEIP Na Penyal
- CEIP Nou de Sa Pobla
- CEIP Poeta Villangómez
- CEIP Portal Nou
- CEIP Puig de Sant Martí
- CEIP Rafal Nou
- CEIP S’Algar
- CEIP s’Auba (novetat)
- CEIP Sa Blanca Dona (Novetat)
- CEIP Sa Casa Blanca
- CEIP Sa Graduada (Eivissa)
- CEIP Sa Graduada (sa Pobla)
- CEIP Sa Indioteria
- CEIP Santa Eulària
- CEIP Sana Isabel
- CEIP Santa Maria del Mar (novetat)
- CEIP Ses Comes
- CEIP Son Canals
- CEIP Son Pisà
- CEIP Son Verí (novetat)
- CEIP Tresorer Cladera
- CEIP Vara de Rey
- CEIP Vialfàs
Deixen de ser CAP: CEIP Rei Jaume I, CEIP s’Albufera, CEIP Climent Serra i Servera, CEIP Es Vinyet, CEIP s’Alzinar i CEIP Verge de Lluc.
Col·legis d’Educació Infantil i Primària amb ensenyaments elementals de Música (CEIPIEEM)
- Simó Ballester
Col·legis d’Educció Infantil i Primària integrats amb Educació Secundària Obligatòria (CEIPIESO)
- CEIPIESO Aurora Picornell
- CEIPIESO Pintor Joan Miró
- CEIPIESO Son Quint
- CEIPIESO Gabriel Vallseca
Instituts d’Educació Secundària
- IES Albuhaira
- IES Antoni Maura
- IES Arxiduc Lluís Salvador
- IES Felanitx (nou)
- IES Josep Sureda i Blanes
- IES Nou Llevant
- IES Politècnic
- IES Santa Maria d’Eivissa
- IES Ses Estacions
- IES Son Cladera
- IES Son Ferrer (nou).
Instituts que perden la condició de CAP
- IES Can Peu Blanc
- IES Sa Colomina
Instituts que perden la condició de CAP per al curs 2025-2026
Des del curs passat, els centres concertats també poden ser d’atenció preferent, sempre i quan compleixin els requisits. Per al 2025-2026, ho seran:
- CC Sant Felip Neri
- CC San Alfonso María de Ligorio
- CC Sant Vicenç de Paül
- CC Cor de Maria
- CC Beata Francinaina Cirer
- CC Sant Francesc d’Assís (Pere Garau)
- CC Sant Alfons (sa Pobla)
- CC Sant Francesc d’Assís (sa Pobla)
- CC Sant Francesc d’Assís (Manacor)
- CC Sant Vicenç de Paül (Manacor)
- CC La Salle (Inca)
- CC Sant Francesc d’Assís (Muro)
- CC La Miraculosa
En relació amb la darrera convocatòria, s'hi incorpora el CC La Salle d'Inca.
Quin suport extra reben els Centres d’Atenció Preferent?
- Una quota fixa de professorat addicional d'una hora per cada 12 alumnes matriculats a Infantil i l'Ensenyament Bàsic.
- Una quota variable de professorat addicional que podrà requerir d'un perfil específic, lligat a la millora d'alguns indicadors educatius (absentisme, continuïtat d'estudis, convivència, titulació, etc.). Tot segons el pla de millora específic elaborat pel centre educatiu amb la supervisió del Departament d'Inspecció Educativa.
- Una partida econòmica extraordinària de 300€ per unitat d'Educació Infantil i de l'Ensenyament Bàsic en la partida pressupostària destinada a despeses de funcionament de centres dins cada exercici pressupostari, a partir de l'exercici següent al qual el centre hagi estat definit com a Centre d'Atenció Preferent i mentre mantingui aquesta qualificació.
- Dotació prioritària del fons escolar d'emergència social.
- Més recursos digitals per a alumnes vulnerables.
- Criteris específics per a la participació en les activitats de formació permanent del professorat.
- Criteris específics per a la participació en programes específics (PROA+, Erasmus, PAE, PMT, etc.).
- Preferència en els barems de les convocatòries específiques que suposin dotació de PTSC (Professor Tècnic de Serveis a la Comunitat), orientadors i altres perfils que es considerin necessaris en funció de la realitat de cada centre.
- Puntuació específica per al professorat per haver exercit la docència en llocs de treball o centres que tinguin la qualificació d'especial dificultat o d'atenció preferent en el barem de mèrits per cobrir llocs en comissió de serveis o en les convocatòries per cobrir determinats llocs de treball a l'administració educativa.
- Puntuació específica per al professorat en el barem de mèrits per a la participació en projectes o experiències d'innovació educativa, intercanvis de professorat i alumnat, etc.
- Reducció de ràtios d'entre un 10% i un 20% respecte de les ràtios màximes de cada etapa educativa i bloqueig de la matrícula de l'alumnat NESE (Necessitats Educatives de Suport Específic) per sota del 30%, sempre que sigui possible. Aquesta circumstància s'haurà de tenir en compte per a la planificació de noves infraestructures educatives.
- Suport de la Conselleria per a la implantació de programes formatius per a les famílies de l'alumnat.
- Ajudes econòmiques per a activitats extraescolars específiques.