La Junta de Personal Docent no Universitari també demana ajornar l'inici de curs

El sindicat ANPE considera insuficients "tres dies lectius" perquè els centres s'adaptin a la nova resolució del Govern

La Junta de Personal Docent no Universitari (JPDnU) de Mallorca ha anunciat aquest dissabte en un comunicat que dona suport a la demanda del Sindicat professional de metges i el Col·legi de Metges de les Illes Balears (COMIB) d'ajornar l'inici del curs escolar fins que no hi hagi les condicions per un retorn segur. La JPDnU es remet a les indicacions del Col·legi, que assegura que la xifra actual de casos de coronavirus està fora de control i que no és recomanable iniciar les activitats lectives per evitar un col·lapse dels serveis sanitaris.

Juntament amb això, la Junta critica que les noves instruccions per a l'inici de curs no hagin estat publicades fins aquest dissabte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, "amb la redistribució d'espais i l'assignació de nou professorat que això comporta". En aquest sentit, denuncien que "el marge de temps és del tot insuficient per als equips directius i docents abans de la data prevista per a l'inici del curs escolar, que serà el 10 de setembre".

Aquesta situació, diuen, "reforça la petició d'un ajornament del començament de les activitats lectives". Per tot això, la JPDnU ha acordat "sol·licitar un pronunciament de la Conselleria de Salut i un informe exprés de la Direcció General de Salut Pública sobre la conveniència o no d'iniciar les classes en la situació actual de contagis".

ANPE demana prequarantenes per a alguns professors

En la mateixa línia, el sindicat independent ANPE ha emès una nota de premsa per advertir que els "tres dies lectius" que separen la resolució del Govern de l'inici de curs no "deixen temps suficient ni instruccions clares de com adaptar-se a la nova situació". ANPE assenyala que "el document no recull la recomanació sanitària de fer PCR als docents i tests de saliva per als alumnes abans d'iniciar el curs, ni establir una prequarantena prèvia per al professorat que hagi estat fora de la Comunitat Autònoma el mes d'agost".

El que també consideren "una mancança important" és "el rebuig a la implantació de l'infermer escolar, figura reclamada des d'ANPE-SATSE des de fa anys". Però el que consideren més "significatiu" del document és "l'ambigüitat permanent en la redacció", atès que falten instruccions clares i precises. Concretament, afegeixen, han trobat "mancances organitzatives i acadèmiques" a l'hora de "reforçar els continguts afectats pel confinament passat" i determinar "quins seran bàsics per cada matèria i curs".

Educació manté en "entorn dels vint alumnes" les ràtios per al proper curs en la seva darrera resolució

Per altra banda, el sindicat qualifica de "fantasmes" les ràtios de les conselleries d'Educació i Salut d'"entorn dels vint alumnes". No és "gens clarificadora" i la possibilitat de fer "semipresencialitat en dies alterns suposa una pèrdua de continguts en el currículum, especialment afectats en les matèries de música i educació física".

Tampoc no entenen "que els alumnes guardin la distància de seguretat en les activitats extraescolars, al menjador i a les aules, mentre que venen d'un transport públic amb tan sols una mascareta, sense mantenir separació entre seients". I consideren una "incoherència" permetre "reunions de fins a 50 assistents, mentre que no es permeten de més de 10 persones al carrer".

Així, conclouen que "aquests criteris determinen unes ràtios que no respecten unes distàncies de seguretat garantistes ni suposen un increment del professorat suficient per cobrir totes les necessitats reclamades".

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF