Consell de Mallorca

 La Fundació Mallorca Turisme canviarà el nom i esborrarà la paraula 'promoció' dels estatuts

L'eliminació del terme es fa amb l'objectiu de "difondre la conscienciació i el turisme responsable a l'exterior"

La Fundació Mallorca Turisme passarà a anomenar-se Fundació Turisme Responsable de Mallorca
27/05/2025
2 min

La Fundació Mallorca Turisme passarà a anomenar-se Fundació Turisme Responsable de Mallorca i eliminarà la paraula 'promoció' dels nous estatuts, que s'aprovaran en els pròxims dies. Així ho ha anunciat el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés en el Debat de Política General que s'ha celebrat aquest dilluns en la institució insular.

Galmés ha explicat que l'eliminació de la paraula 'promoció' en els estatuts de la Fundació té com a objectiu "difondre la conscienciació i el turisme responsable a l'exterior". A més, ha defensat l'aposta del seu equip de govern per la contenció per garantir la convivència entre residents i turistes. "Estam orgullosos que el turisme sigui el principal motor econòmic de la nostra terra. Però si volem continuar essent líders, hem de deixar de créixer en volum i apostar per la qualitat", ha subratllat.

En la mateixa línia, Galmés ha fet referència al nou decret turístic que ha aprovat el Govern i ha assegurat que "gràcies a ell es podrà fer realitat la baixada del sostre de places turístiques que l'esquerra va fixar en 430.000".

Per això, el president ha considerat que durant el seu mandat s'està impulsant "una nova era de turisme responsable" i s'ha posat en marxa una nova identitat turística que pretén donar a conèixer valors com el patrimoni, la cultura i la gastronomia. En aquesta línia, ha indicat, el Consell ha assistit enguany a 11 fires turístiques, un 70% menys que el 2019. "Mallorca no necessita promoció, sinó conscienciar els visitants d'un turisme que sigui respectuós amb el medi ambient i amb la cultura local", ha reivindicat.

Producte local

El president insular, en aquesta mateixa línia, ha destacat que el Consell de Mallorca ha posat en marxa tres campanyes de seguiment per verificar el compliment de la Llei de circularitat per part dels establiments hostalers, que han de tenir almenys un 3% de producte local entre la seva oferta.

També, ha subratllat, s'han augmentat les línies d'ajudes dirigides a promocionar i difondre el producte local a Mallorca, creixent un 50% respecte de l'any passat i arribant fins als dos milions d'euros.

stats