Societat 29/09/2021

Educació estudia si mantenir o no les recuperacions a l'ESO aquest curs

El Ministeri posa la decisió en mans de les comunitats

2 min
Imatge d'arxiu d'un institut de Palma.

PalmaLa Conselleria d'Educació està estudiant si manté o no les proves de recuperació a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) aquest curs, segons han afirmat fonts del departament a l'ARA Balears. En un principi, segons el decret d'avaluació i promoció que el Govern espanyol vol apropar pròximament s'eliminen aquestes proves a la Secundària i es mantenen al Batxillerat.

No obstant això, la ministra Pilar Alegría va afirmar ahir en una entrevista a El Mundo que "proposarà" una moratòria d'un any "en favor del diàleg amb les comunitats autònomes" en els exàmens que es fan el juny o el setembre per aprovar les assignatures que s'hagin suspès durant l'any.

Cal remarcar que la nova llei educativa, la LOMLOE, ja estableix que la repetició de curs no estarà únicament relacionada amb el fet d'haver aprovat matèries o no, sinó que la decisió es decidirà entre els professors de l'alumne, en funció del que considerin que sigui millor per a la seva evolució acadèmica.

La resposta de les famílies

La Confederació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de les Illes Balears (COAPA) ha demanat a la Conselleria que es mantinguin aquest curs les recuperacions perquè consideren que "no és un canvi que es pugui aplicar una vegada iniciat el curs, amb el calendari escolar aprovat per tota la comunitat educativa, amb les programacions docents ja fetes i sense un pla clar i consensuat per ajudar l'alumnat que no tindrà l'oportunitat de recuperar el mes de setembre", apunten en un comunicat.

D'altra banda, valoren "molt positivament" el canvi dels currículums cap a un model educatiu amb més pes de les competències i una avaluació continuada, però recorden que aquest canvi serà per al curs 2022-2023 i, per aquest motiu, consideren que el canvi d'avaluació també s'hauria d'ajornar. Així mateix, reclamen que els docents tinguin temps per formar-se en aquest model competencial, cosa que no està "assolida a hores d'ara", remarquen.

stats