Societat 19/07/2018

Crítiques a Vueling per la gestió d'un nou vol cancel·lat entre Barcelona i Menorca

Els passatgers que havien d'arribar dimecres vespre a l'illa han estat recol·locats i alguns d'ells no aterraran fins divendres a l'Aeroport de Menorca després d'una experiència rocambolesca

Iván Martín
2 min
El malestar amb Vueling creix després d'un nou capítol viscut entre l'Aeroport de Barcelona i el de Menorca.

MaóIndignació a Menorca per la cancel·lació dimecres vespre d'un vol de Vueling que cobria la ruta Barcelona amb l'illa. Els passatgers denuncien un tracte pèssim per part de la companyia i adverteixen que aniran fins al final per esbrinar-ne les causes i ser-ne recompensats. Els usuaris que més sort han tingut han aterrat aquest dijous dematí a Menorca, però altres passatgers no ho faran fins divendres. Diana Carrasco és una de les damnificades. Resident a l'illa, Carrasco tornava de Barcelona després de realitzar la preinscripció del seu fill a la seu de la Universitat Politècnica de Catalunya, a Vilanova.

Diana Carrasco relata les primeres hores de l'incident: "Nosaltres vam arribar a l'Aeroport de Barcelona a les 18.30 h per volar a les 20.20 h cap a Menorca. El panell indicava un retard de sortida d'una hora i 20 minuts. Després d'esperar aquesta estona, ens comuniquen que finalment sortirà a les 22.30 h. Deu minuts més tard ens canvien de porta perquè argumenten que l'avió no sortirà per problemes tècnics i haurem d'agafar un altre aparell. Una vegada passat més temps d'espera, ens traslladen la cancel·lació del vol".

Aquest va ser l'inici de l'aventura. A partir d'aquí, Carrasco recorda que "ens vam dirigir al taulell de Vueling i en principi ens donaven vol per divendres. Al final, vam tenir sort i ens van recol·locar per avui dematí. La companyia ens facilità un sopar que feia pena, i a la 1.30 h ens va venir a cercar un autobús per desplaçar-nos fins a l'hotel, que està passat Pineda de Mar, uns 58 minuts en autobús. Vàrem arribar a l'establiment hoteler a les 2.45 h i el recepcionista ens va dir que a ell no li consta que ens hagin de venir a cercar i que un taxi fins a l'aeroport costa uns 150 euros. Tornam ràpidament a parlar amb el xofer de l'autobús, que també ens confirma que no té l'ordre de venir a cercar-nos i, gràcies a la seva voluntat, ens torna a l'aeroport després de 20 minuts a l'hotel".

L'expedició d'afectats torna a l'Aeroport de Barcelona i dormen les poques hores que queden per volar a Menorca en terra o a les butaques. Diana Carrasco detalla que "després d'embarcar d'hora aquest dijous dematí hem estat tancats dins l'avió a pista una hora perquè no ens donaven permís per sortir". De tota manera, Carrasco lamenta la manera d'actuar de Vueling i adverteix que "tot plegat ha estat vergonyós. Hi ha gent que fins demà no tornarà i sense hotel ni cap explicació. Gent que venia de fer la preinscripció, turistes amb vehicles i hotels contractats, una persona discapacitada amb cadira de rodes, un nadó d'un mes i mig. Per cert, Vueling no es va dignar a posar un taxi perquè arribassin aviat a l'hotel ni al jove discapacitat ni a la gent amb fills".

Cal recordar que responsables del Govern balear i del Consell Insular de Menorca han traslladat recentment el malestar a membres de Vueling en una reunió mantinguda a Palma. Diana Carrasco admet que els treballadors de la companyia "n'eren conscients", però considera que "de res no serveix tenir el descompte de resident al 75% i un servei així". A més, el panorama no és gens optimista, ja que a les cancel·lacions o retards que pateixen els vols de Vueling, cal afegir-hi la vaga de Ryanair, que també connecta Menorca amb la capital catalana.

stats