Societat 18/08/2021

Cort aposta per una Palma més verda sense donar resposta als problemes de mobilitat

Comencen les obres de conversió en zona de vianants de Nuredduna amb oposició veïnal i sense alternatives clares d'aparcament

3 min
La tinent de batle d'Infraestructures i Accessibilitat Angélica Pastor responent als mitjans a la inauguració de les obres del carrer Nuredduna.

PalmaL'Ajuntament de Palma ha iniciat avui la construcció del primer eix verd d'aquesta legislatura. Comportarà la conversió en zona de vianants del carrer de Nuredduna i dels voltants. Les obres s'han iniciat a les quatre de la matinada amb el tancament del túnel, tot i que no han estat benvingudes ni pels veïns ni per l'oposició política. Aquesta reforma deixarà enlaire el tema de l'aparcament, ja que, malgrat que la tinent de batle d'Infraestructures i Accessibilitat, Angèlica Pastor, hagi afirmat que es fraccionarà el pàrquing d e les Avingudes s'oferirà als veïns, la gent provinent d'altres indrets de l'illa tindrà encara més els seus problemes per trobar aparcament a Ciutat.

Segons ha explicat Pastor, la visió de l'Ajuntament amb relació a les obres és clara: una aposta valenta cap a la sostenibilitat de la ciutat i amb lluita frontal contra el canvi climàtic. "Volem reduir les emissions de CO₂ i anar cap a una ciutat més verda i de futur", ha defensat la tinent de batle d'Infraestructura i Accessibilitat, a banda d'afirmar que el Govern està molt content amb aquesta nova proposta que es comença a executar.

Cort és conscient que les obres afectaran la circulació. En aquest sentit, Pastor no té dubtes que és normal: "Qualsevol canvi de circulació o canvi de sentit tindrà unes molèsties i afectacions, però la circulació és canviant i dinàmica", ha explicat, fent esment que són problemes que quan l'obra estigui acabada es veuran diferent. "Som un Govern d'esquerres, valent i de canvi", ha dit la tinent de batle traient pit sobre la reconversió enfront de les crítiques. Alhora, ha argumentat que les obres comencin ara perquè al setembre la ciutadania ja estigui acostumada en el moment de començar el curs escolar i la mobilitat s'incrementi. Les obres, per cert, es perllongaran vuit mesos i tindran un cost d'1.800.000 milions d'euros.

L'aparcament, cada cop més complicat

Els problemes per deixar el cotxe aparcat dins Palma continuen creixent. Amb les obres de Nuredduna, les places d'aparcament per als forans es rduiran, i, segons ha explicat Pastor, als residents es preveu que se'ls ofereixin les que recaptarà l'Ajuntament del pàrquing de les Avingudes. Així i tot, després de l'últim anunci per part de l'executiu de Ciutat, que volia limitar encara més les zones on aparquen els no residents, amb la reconversió de la zona s'agreujarà encara més la situació. Tal com es va explicar, l'Ajuntament de Palma vol crear un cinturó addicional al centre de Ciutat, i reconvertir la zona de les Avingudes cap endins d'ORA a zona ZAR per a residents. Aquest canvi, també anirà de la mà de l'extensió de l'ORA cap a barris on no n'hi havia fins ara, com el Camp Redó, Bons Aires, el Fortí, Santa Catalina i Pere Garau.

Oposició política i veïnal

El president del Partit Popular de Palma, Jaime Martínez, també ha volgut opinar al respecte. Ha catalogat les obres com "un gran error", referint-se a un pla de mobilitat "obsolet" i que es duu a terme de manera "improvisada." Ha comentat que l'Ajuntament ha anat en contra de la voluntat del barri i l'interès general, i que "no es poden fer actuacions com aquesta sense resoldre els problemes que crearà", com el trànsit del carrer d'Aragó, l'informe negatiu de l'EMT respecte de la mobilitat del transport públic o la creació d'aparcaments.

Les associacions del barri i de comerciants s'han oposat frontalment a les obres que ja han començat. Ho han considerat un greu revés la democràcia participativa, quan ja havien demostrat que rebutjaven la proposta. Han afirmat que és un projecte que perjudica la part més vulnerable de Pere Garau, impossibilita l'execució d'un eix cívic complet i homogeni, afavoreix a la gentrificació i penalitza el transport públic del barri.

stats