Societat 28/08/2019

Conscienciar els turistes i evitar residus a les platges, la nova campanya del Consell de Mallorca

La platja de Torà, a Calvià, és l'escenari d'un programa europeu en què participen set països de la Mediterrània

K. O.
1 min
Les espècies i l'aigua es veuen danyades pels residus a les platges

PalmaDurant aquesta setmana i fins al primer de setembre, la platja de Torà, a Calvià, té dos monitors que s'encarreguen d'informar els turistes sobre les bones pràctiques i usos del litoral des de les 10 fins a les 18 h. La campanya del Consell de Mallorca forma part del programa europeu 'BlueIslands. Interreg Mediterranean', el qual té com a objectiu desenvolupar eines efectives d'identificació i mitigació de l'impacte de l'estacionalitat turística en el medi.

El Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient de la institució insular encapçala la iniciativa en l'àmbit estatal amb la finalitat de potenciar la importància de protegir i mantenir netes les platges. A més, el Consell hi participa amb tècniques d'anàlisi dels residus generats i amb la posada en marxa d'un pla de sensibilització turística per fomentar el reciclatge.

El programa vol desenvolupar eines efectives d'identificació i mitigació de l'impacte de l'estacionalitat turística en el medi i set països de la Mediterrània han oferit tres de les seves platges per conèixer els efectes que causa el turisme. En el cas de Mallorca s'han agafat com a mostra les platges de Torà (Calvià), el Cargol (Santanyí) i la Canova (Artà). El 85% del pressupost d'aquest programa és finançat per la Unió Europea amb 210.118 euros, mentre que la institució insular hi aporta el 15%: 31.517 euros.

stats