Els barris del Rafal Vell, el Rafal Nou i el Viver de Palma seran Zona 30 el 2019

L'Ajuntament destinarà 205.000 euros a aquesta "iniciativa de mobilitat sostenible", que també ampliarà l'itinerari ciclista de la barriada

El Rafal Nou, el Rafal Vell i el Viver de Palma seran Zona 30 i gaudiran d'una millor mobilitat per a vianants i ciclistes. Els vehicles que circulin per aquesta àrea no podran superar la velocitat de 30 km/h, una mesura que es complementarà amb la implantació de ciclocarrers.

El projecte suposa una inversió de 205.000 euros dels 250.000 euros dels pressupostos participatius destinats al trànsit i a la xarxa ciclista de Palma. Així ho ha indicat aquest dimarts el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, qui informa que a partir d'ara s'obre un període d'execució de sis mesos i que la zona podria estar llesta abans de l'estiu del 2019, en cas que no hi hagi cap incidència en els tràmits ni es presenta cap recurs.

El regidor de Mobilitat assegura que la "iniciativa de mobilitat sostenible" pretén reequilibrar la balança a favor dels vianants i ciclistes tot creant una millor distribució de l'espai i aportant més seguretat, ja que les col·lisions són de menor gravetat a les zones 30. Si a 50 km/h la probabilitat de supervivència del vianant és del 20%, a 30 km/h és del 90%, destaca el regidor, i afegeix que d'ençà que s'ha implantat a Barcelona, s'ha disminuït un 28% el percentatge de lesionats per accidents. Actualment, al Rafal Vell, al Rafal Nou i al Viver es pot circular a 40 km/h.

Ferrer afirma que aquests barris reuneixen els tres aspectes idonis per ser Zona 30: són zones residencials, hi abunden els petits comerços i són carrers amb trànsit local. Per assegurar que els vehicles respectin la velocitat, s'instal·laran 16 portes d'accés, que són entrades a carrers pintats en blanc i vermell i amb un senyal vertical que indica els 30 km/h. Així, es crearà un barri perfectament delimitat per tots els costats.

"Amb aquesta iniciativa, volem acabar generant una consciència en el conductor i un ambient de trànsit pacificat", explica Ferrer. A més, amb el nou itinerari ciclista format per ciclocarrers es perdran molt poques places d'aparcament i es podrà connectar aquesta barriada amb l'eix ciclista de Son Cladera i Jacint Verdaguer.

L'assessor del districte de Llevant, Daniel Oliveira, ha explicat que la iniciativa és fruit de moltes reunions per tal de donar prioritat als vianants del barri i aportar una solució a les queixes constants dels veïns a causa del trànsit i la velocitat, de vegades exagerada i que provoca conflictes entres els mateixos residents.

EDICIÓ PAPER 07/12/2019

Consultar aquesta edició en PDF