Barcelona

Barcelona tindrà un nou autobús marítim: un vaixell unirà les Drassanes amb la zona de l'Hotel W

L'embarcació de zero emissions estarà en marxa el juliol de l'any que ve i oferirà un trajecte més directe que el que ara fa TMB

Ara
2 min
El trajecte del futur bus nàutic del Port de Barcelona

BarcelonaEl més semblant a un autobús llançadora, però per mar, unirà a partir de l'estiu de l'any que ve el moll de Drassanes al port de Barcelona amb el de Llevant, on hi ha l'Hotel W (el Vela) i els antics tinglados que s'estan rehabilitant. El futur bus nàutic connectarà la zona costanera més propera a Colom, al portal de la Pau, amb la Nova Bocana, una àrea fins ara poc concorreguda, però on s'està creant tota una nova àrea portuària oberta a la ciutadania amb una nova rambla i l'edifici Mirador, entre d'altres, que s'inauguraran aquest mes de novembre.

El bus nàutic, que s'ha posat avui a licitació perquè les empreses presentin les ofertes per explotar el servei, ha de ser una embarcació zero emissions propulsada amb plaques solars o hidrogen i que es pugui connectar a la xarxa elèctrica, segons ha explicat el Port de Barcelona. Podrà transportar, com a mínim, unes 50 persones a bord i l'eslora màxima prevista serà de 15 metres amb una mànega màxima de sis. La concessió tindrà una durada de 15 anys com a màxim a partir de l'1 de juliol del 2024, segons el calendari previst.

L'embarcació tindrà una estació al moll de Drassanes i una altra que es construirà a la zona on hi havia els antics tinglados que ara s'estan rehabilitant, tot i que no es descarta que en la definició final del servei es dibuixin parades intermèdies en el trajecte a llocs com el World Trade Center. A la nova estació del Moll de Llevant està previst que hi hagi algun establiment de restauració.

No serà un títol de transport integrat

La distància que recorrerà pel mar serà una alternativa al recorregut que fa l'autobús de TMB pel passeig Joan de Borbó. Fins a l'Hotel W també s'hi pot arribar a peu o bé amb cotxe. Encara és d'hora per saber quant costarà el bitllet d'aquest nou transport o si es vendran en abonaments per a usuaris habituals, tot i que fonts del Port descarten que sigui un títol integrat dins del sistema tarifari de transport metropolità on s'inclou el metro i l'autobús urbans.

La seva posada en marxa coincidirà amb la celebració a Barcelona de la Copa America l'estiu vinent, un esdeveniment que ha accelerat una gran transformació a tota la zona portuària, amb el Port Vell com a epicentre, per fer-la molt més atractiva i visitada per la ciutadania. Les actuacions, segons el Port de Barcelona, seran una culminació d'una obertura que va començar quan la ciutat preparava els Jocs Olímpics del 92. Per als ciutadans, alguns dels canvis més evidents seran l’obertura de la zona de molls del World Trade Center, on ara arriben ferris de Balearia, que seran traslladats a una altra zona, segons va anunciar al Port el passat mes de juliol. Sumades, totes les transformacions suposaran una inversió pública i privada de 120 milions.

stats