El Govern assumirà la gestió d'ambulàncies a partir de l'abril

L'Executiu assigna l'empresa pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears (GSAIB) la gestió directa d'aquest transport d'emergències

Consell de Govern ha aprovat assignar l'empresa pública Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears (GSAIB) la gestió del transport urgent en ambulàncies a partir de l'1 d'abril, per un període prorrogable de dos anys i amb un pressupost de 23,4 milions d'euros.

La recuperació de la gestió directa de les ambulàncies urgents, així com de l'atenció telefònica lligada a aquest servei, comportarà el manteniment de l'ocupació dels 298 treballadors que fins ara estan contractats per les empreses privades adjudicatàries, ha destacat la portaveu de l'Executiu, Pilar Costa.

Dels treballadors subrogats, 177 són conductors, 79 camilleros, 27 teleoperadores, 8 ajudants de camilleros, 3 caps de tràfic, 3 administratius i 1 cap d'àrea.

Costa ha recordat que l'ordre d'assumpció del servei aprovada avui completa el procés que es va iniciar amb la tramitació d'un concurs per a l'arrendament sense opció de compra de 60 ambulàncies, al costat del seu manteniment i les preceptives assegurances, igualment per un període de dos anys que començarà a l'abril.

L'empresa pública GSAIB es va crear en 2017 per assumir el servei de transport sanitari terrestre d'urgència i també altres prestacions pel Ib-*Salut com la neteja i bugaderia, cuina, manteniment, jardineria i atenció telefònica

EDICIÓ PAPER 08/08/2020

Consultar aquesta edició en PDF