El tren de Sóller entra a formar part, "per unanimitat", de la Federació Europea de Ferrocarrils Històrics

El gerent del ferrocarril, Óscar Mayol, ha afirmat que és una decisió que "ens fa especial il·lusió"

El tren de Sóller formarà part, a partir d'ara, de la Federació Europea de Ferrocarrils Històrics i Turístics (FEDECRAIL). Aquesta institució ha acceptat, "per unanimitat", l'adhesió del tren de Sóller, en una reunió mantinguda el 12 de gener a Brussel·les. 

La FEDECRAIL reconeix el ferrocarril 'Tren de l'Art' com a històric i turístic, la qual cosa li permetrà compartir i defensar els interessos i peculiaritats d'aquests trens en legislació europea. El gerent del tren, Óscar Mayol, ha assegurat que és una decisió que "ens fa especial il·lusió, ja que el ferrocarril de Sóller, que té més de 100 anys, és part de la nostra història i el nostre objectiu i obligació és cuidar-lo i mantenir-lo tan intacte com sigui possible".

Mayol ha recordat que "és un dels trens més antics i actius del món". Les seves peces i els seus vagons, ha afegit, "són originals, la qual cosa requereix moltíssima feina de manteniment". 

El ferrocarril de Sóller va sol·licitar l'adhesió a la FEDECRAIL el mes d'octubre passat, coincidint amb la visita a Mallorca dels vicepresidents de la federació, Jacques Daffis i Heimo Echensperger. Una sol·licitud que es va plantejar des del tren "davant la necessitat de trobar vies d'interlocució amb el Legislador Europeu, amb l'objectiu que a l'hora de prendre decisions es tinguin en compte les peculiaritats dels trens històrics turístics, no sols com a entitats que mantenen la història viva del ferrocarril europeu, sinó també com a operadors ferroviaris actius". 

El mes d'abril es durà a terme una assemblea general de la FEDECRAIL a Bilbao, on es confirmarà l'adhesió del tren i a la qual assistiran membres de la junta directiva del ferrocarril de Sóller.

EDICIÓ PAPER 15/02/2020

Consultar aquesta edició en PDF