L’STEI vol que la comissió de coeducació sigui obligatòria als centres públics

El sindicat edita material didàctic per lluitar contra els estereotips de gènere

L’organització de Dones de l’STEI defensa la coeducació com un mètode d’intervenció educativa que va més enllà de l’educació mixta i es basa en el reconeixement de les capacitats i individualitats dels nins, independentment del seu sexe, amb igualtat de valors i d’oportunitats. Sandra Serra, de Dones Educadores de l’STEI, recorda que aquest sindicat ha incrementat l’edició de material didàctic, com ara calendaris per donar visibilitat a les dones, fitxes, articles i propostes concretes dirigides als centres.

L’STEI forma part de l’Organització de Dones de la Confederació Intersindical. Les diferents organitzacions que en formen part han elaborat un calendari dedicat a les dones a l’esport. A més, l’STEI prepara cada any les unitats didàctiques del 25 de novembre i el 8 de març dirigides als centres de Primària i Secundària. Serra explica que la Llei d’igualtat va proposar una comissió de coeducació a les escoles i per això enguany ha estat el primer any que s’ha desenvolupat un programa coordinat, a escala autonòmica, “però queden molts centres per incloure-hi i per això hem creat material didàctic –puntualitza– per fomentar la igualtat i la coeducació en els centres”. A l’STEI estan convençuts que la Llei d’igualtat hauria d’obligar tots els centres sostinguts amb fons públics a tenir una comissió de coeducació. Aquesta comissió, defensen, serviria per contrarestar situacions de violència masclista a les aules, així com noves formes d’assetjament a través de les tecnologies, com el ciberbullying i el sexcasting.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 23/09/2018

Consultar aquesta edició en PDF