CCOO s'oposa a la substitució de la torre de control de Menorca per una de virtual

Serà el primer aeroport de l’estat espanyol a posar en pràctica el sistema

Comissions Obreres de Menorca ha mostrat aquest dimarts malestar pel projecte que AENA pretén dur a terme a l’aeroport de l’illa, relatiu a la construcció d’un control virtual en substitució de l’actual torre de control. Segons el sindicat, el nou sistema podria deixar Menorca aïllada, a causa de no poder resoldre l’activitat que se centra de manera estacional a l’illa. Cal remarcar que el 90% del trànsit de passatgers a les instal·lacions menorquines es produeix en només set mesos.

El sindicat entén que qualsevol avaria o caiguda del sistema deixaria Menorca en situació d’aïllament. Per aquest motiu, fan una crida a AENA perquè el projecte no sigui substitutiu, sinó que aposti per una iniciativa que complementi la convivència entre ambdós sistemes. A més, Comissions Obreres recorda que aquesta tecnologia no està del tot implantada a l’estat espanyol, circumstància que obligaria a realitzar la inversió en un país estranger. També des del punt de vista laboral i funcional denuncien que ningú ha transmès el tipus de perfil tècnic necessari per a l’execució del nou sistema. Per tot plegat, el sindicat ha sol·licitat una reunió urgent amb el director general d’Aeroports, Javier Martín, amb l’objectiu de rebre més informació sobre el projecte.

El sistema de control virtual funciona en aeroports importants com el de Londres City. En els pròxims mesos s’anirà introduint en diferents aeròdroms de països de tot el món. De tota manera, el de Menorca serà el primer aeroport de l’estat espanyol a posar en pràctica la darrera tecnologia en activitat aèria, aprofitant la necessitat de renovar l’actual torre de control. Els controladors hauran de rebre una formació especial per saber gestionar un sistema que, segons AENA, incrementa la seguretat del control de navegació, a més de suposar un impacte paisatgístic menor que el de la torre de control clàssica.

EDICIÓ PAPER 19/10/2019

Consultar aquesta edició en PDF