L'Ajuntament de Palma s'oposa a l'ampliació de Son Sant Joan

La Regidoria de Model de Ciutat rebutja que l'activitat aèria augmenti i demana que l'aeroport es tanqui durant el vespre

L'Ajuntament de Palma s'oposa a l'ampliació de l'aeroport de Son Sant Joan proposada pel govern espanyol a través de l'empresa pública Aena, segons ha avançat Diario de Mallorca i ha pogut confirmar l'ARA Balears. La Regidoria de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat, que encapçala Neus Truyol, rebutja que s'incrementi l'activitat aèria i demana que l'aeroport es tanqui durant el vespre.

Fonts de la Regidoria critiquen que l'aeroport ha tingut beneficis milionaris durant anys, però que no s'han reinvertit a la zona, i per això, aposten per fer instal·lacions que no contaminin lumínicament i acústicament, a més d'implantar un sistema que tanqui el cercle de l'aigua de Son Sant Joan. "No es pot créixer més, s'han d'estudiar les possibilitats de reduir l'actual capacitat turística i eliminar contaminacions", han apuntat des de Cort, i han afegit que "de la mateixa manera que s'ha fet amb l'arribada de creuers, ara és el moment d'obrir el debat sobre l'activitat aèria turística i treballar per eliminar contaminacions".

Ja que Son Sant Joan obté anualment més de 200 milions d'euros, segons han apuntat des de l'Ajuntament, consideren imprescindible que en el nou pla estratègic de l'Aeroport de Palma quedi plasmada la reinversió en l'entorn per reduir-hi els impactes ambientals i mesures compensatòries. La protecció de les zones humides del Pla de Sant Jordi i el patrimoni, a més de la integració paisatgística de les instal·lacions aèries, són algunes de les propostes que fan des de Cort.

Cal recordar que l'ampliació proposada per Aena també ha rebut crítiques per part d'una desena d'entitats de l'àmbit dels moviments socials de Mallorca, que han constituït una plataforma i una pàgina web per demanat que s'aturi el projecte. D'altra banda, Podem també ha manifestat que l'ampliació "no és necessària" i van assegurar que està "demostrat" que un model econòmic que suposi "atreure cada vegada més vols, més creuers i més turistes és un model perjudicial, tant socialment com mediambientalment".

EDICIÓ PAPER 22/02/2020

Consultar aquesta edició en PDF