Canal 9
Política 07/11/2013

L'audiència de Canal 9 es dispara l'endemà de l'anunci de tancament

L'especial informatiu nocturn sobre la desaparició de la cadena va ser l'emissió més vista del dia

Ara
2 min

BarcelonaLa sentència de mort de Canal 9 ha anat acompanyada, paradoxalment, d'un notable increment de l'audiència del canal. La televisió pública valenciana, que acumulava un 4,1% de quota de pantalla mitjana des que va començar el 2013, va fer aquest dimecres un 9,4% de 'share'. Això li va permetre convertir-se en la tercera cadena més vista del dia, per darrere d'Antena 3 i Telecinco, mentre que dimarts havia estat la sisena i dilluns, la setena. Comparant-ho amb el mateix dia de la setmana anterior, el salt també és notable: dimecres passat havia obtingut un 3,2% de quota i havia quedat relegada al setè lloc del rànquing de cadenes.

La millora d'audiència es nota també en l'anàlisi per programes. Canal 9 va situar aquest dimecres un dels seus programes al primer lloc del rànquing. Va ser l'especial informatiu que els treballadors de la cadena van emetre entre les 22.00 i les 23.00 per reivindicar la continuïtat de la cadena. El programa va tenir 322.000 espectadors i un 13,7% de quota de pantalla. Aquesta setmana, Canal 9 encara no havia aconseguit col·locar cap dels seus programes entre els 25 més vistos del dia. De fet, en els últims set dies, només la sèrie 'L'alqueria blanca' havia entrat en aquesta llista gràcies als 311.000 seguidors que va tenir al 'prime time' de diumenge i que la van impulsar fins al vuitè lloc.

De les audiències d'aquest dimecres destaca també el bon paper que van fer els dos informatius del canal públic valencià. L'edició del vespre de 'Notícies 9' va ser el vuitè espai més vist del dia, amb 260.000 espectadors i un 13,6% de quota, el millor resultat de la temporada, i el segon del 2013, per a un espai que acumula una mitjana de 96.000 espectadors des del setembre i de 100.000 des que va començar l'any. La primera edició de l'informatiu també va superar clarament la seva mitjana habitual de 134.000 seguidors, i va arribar fins als 191.000, amb un 13,8% de 'share'. Va ser líder de la seva franja.

stats