El Pla de connectivitat de Menorca preveu impulsar la ruta directa amb Eivissa

També es treballarà per atreure turistes nord-americans

Recuperar la connexió directa entre Menorca i Eivissa, establir noves rutes amb ciutats espanyoles i augmentar les connexions amb aeroports europeus són algunes de les novetats que presenta el Pla de connectivitat de l’aeroport de Menorca, que aquest dimecres ha estat presentat pel conseller de Mobilitat del Govern balear, Marc Pons, qui ha presidit la reunió del Comitè de Rutes. De tota manera, una idea destaca per sobre de les esmentades anteriorment: convertir Menorca en una destinació per a turistes nord-americans.

Aquest pla comprèn els anys 2020-2022 i té l’aprovació d’institucions, Aena i patronals socioeconòmiques. El document fixa les línies estratègiques per impulsar les iniciatives i activitats dirigides al desenvolupament del trànsit aeri dels pròxims dos anys. Per a l’elaboració del pla, s’han tingut present els antecedents del darrer pla, s’han estudiat les principals connexions, les companyies que operen i s’ha analitzat l’evolució de l’estacionalitat.

El pla proposa la connectivitat en temporada baixa i mitjana amb 32 aeroports de 13 països de la Unió Europea. En concret, amb els aeroports de París, Niça i Tolosa, Roma, Bolonya, Lisboa, Porto, Munic, Berlín, Düsseldorf, Zuric, Ginebra, Londres, Manchester, Amsterdam, Brussel·les i també les connexions amb Dinamarca, Noruega, Suècia i Finlàndia. També s’hi incorporaran altres ciutats europees com Marsella, Gènova, Milà, Hamburg, Liverpool, Leeds, Birmingham, Bristol i Glasgow. Una de les novetats és la de Menorca com a destinació final dels passatgers de la costa Est i les grans ciutats dels Estats Units.

D’altra banda, s’ha acordat potenciar la connexió directa entre Menorca i Eivissa, a causa de la necessitat detectada en l’estudi elaborat per potenciar noves rutes. En relació amb el mercat d’àmbit estatal, es preveu impulsar la connexió amb Granada i Santiago. Les institucions i Aena hauran de reunir-se amb les 32 companyies aèries que podrien assumir el Pla estratègic.

EDICIÓ PAPER 04/04/2020

Consultar aquesta edició en PDF