El Consell de Menorca va augmentar durant el 2018 les accions promocionals un 30%

El cost global de les actuacions s’eleva a 2,3 milions d’euros

La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) va dur a terme l’any passat un total de 130 accions promocionals en més d’una desena de mercats i amb un balanç de 240 milions d’impactes. L’ens depenent del Consell de Menorca destaca que aquestes xifres superen les assolides el 2017, quan es van executar un centenar d’accions amb un balanç de poc més de 120 milions d’impactes. Els mercats als quals es van destinar més accions de promoció van ser Espanya, Alemanya, el Regne Unit i França. El cost global de les actuacions s’eleva a 2,3 milions d’euros.

Els ‘press trips’ i ‘fam trips’ representen les accions promocionals amb 54 iniciatives i 443 periodistes i agents de viatge formats. També cal remarcar les 18 accions realitzades a fires turístiques i altres espais pels quals van passar 1,5 milions de persones. Al mateix temps, la tasca de la FFTM inclou iniciatives amb col·laboradors estratègics com turoperadors, agències digitals i companyies aèries, amb 37 accions i 170 milions d’impactes. Finalment, destaquen les campanyes adreçades al client final, que han representat una dotzena d’accions i 71,3 milions d’impactes.

La consellera insular de Promoció Turística, Maite Salord, recorda els reptes de les accions executades: “Ampliar la temporada turística, diversificar el pes dels mercats i guanyar en qualitat i competitivitat”. Salord considera que a través d’aquests eixos fonamentals s’aconsegueix “millorar la rendibilitat econòmica i la competitivitat de les nostres empreses, hem pogut millorar els indicadors laborals i avançar en cohesió social”. A més, la política promocional impulsada per la FFTM preveu una aposta creixent per entorns digitals, ja sigui a través de campanyes i accions amb mitjans o de noves vies de feina amb agències de viatges digitals i portals comparadors.  

EDICIÓ PAPER 17/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF