Llubí
Part Forana 04/01/2024

Llubí renuncia a la ronda i adaptarà un camí existent per reduir consum de territori

Ha redactat un ambiciós projecte d’alineació i adaptació per a doble sentit de circulació del camí del Camp del Pi

Josep Maria Sastre (Tot Pla)
3 min
A l'esquerra el camí Camp d‘es Pi.

PalmaL'Ajuntament de Llubí renuncia a completar la ronda de circumval·lació de la localitat i com a solució alternativa adaptarà un camí existent. Amb aquest objectiu, ha redactat un ambiciós projecte d'alineació i adaptació per a doble sentit de circulació del camí del Camp del Pi, una iniciativa valorada en 2,9 milions d'euros. Aquest projecte que afecta set propietaris de terrenys resta a exposició pública des del passat dia 30 de desembre per tal que s'hi puguin presentar al·legacions.

El Pla director sectorial de carreteres preveia dotar el municipi d'una ronda de circumval·lació per treure el trànsit del nucli urbà. Es va construir la primera, que desvia els vehicles que van d'Inca a Santa Margalida per l'Ma-3440. En principi, s'havia de completar la variant per tot el nucli urbà, però l'Ajuntament de Llubí ha renunciat a la seva construcció perquè les alternatives que presentava el Consell de Mallorca suposaven un excessiu consum de terrenys.

La batlessa de Llubí, Magdalena Perelló, ha explicat que totes les propostes per anar des de la rotonda d'arribada de Santa Margalida cap a la de sa Pobla "suposaven un excessiu consum de territori i això no ens agradava".

De fet, en un estudi informatiu previ de 2017 el Consell de Mallorca presentava quatre propostes per a la ronda i totes suposaven una distància d'entre 1 i 1,4 quilòmetres i una reserva de territori d'entre 8 i 10 hectàrees.

Imatge del projecte.

L'opció elegida en el camí del Camp del Pi "no suposarà ni la meitat de consum", apunta Perelló. Aquest vial tindrà una distància de 644 metres lineals i un total de 13 metres d'amplària. Això inclou dos carrils de 3,5 metres per sentit i voral per banda; 1,5 d'elements de transició de contenció i 3 metres per a un passeig per a vianants il·luminat i amb arbres. El projecte preveu una rotonda a cada extrem del camí, on coincideix amb les carreteres de sa Pobla i de Santa Margalida.

El projecte tindrà un cost de 2,9 milions d'euros i l'Ajuntament de Llubí cercarà finançament per tal de poder-lo executar. "Hem redactat aquest projecte i el tenim a exposició pública per tenir-lo avançat i amb els informes pertinents a punt quan surti alguna subvenció", explica Perelló.

En vermell el camí del Camp del Pi.

La batlessa explica que aquest projecte solucionarà un problema per al nucli urbà i amb el mínim consum de territori. "Aquest projecte farà la funció que hauria de fer la ronda, però sense menjar-se tant de territori. Llevam els vehicles que fan el trajecte entre sa Pobla i Sineu, que ara han de passar pel centre de Llubí, i això millorarà moltíssim la vida del municipi".

Mobilitat sostenible

L'Ajuntament de Llubí té en marxa el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) elaborat el 2020, un dels objectius del qual és guanyar espais i afavorir la mobilitat dels vianants i millorar l'accessibilitat del nucli urbà.

Amb aquest objectiu farà una inversió de 250.000 euros al carrer del Doctor Fleming que suposarà un canvi important en aquesta via i una millora substancial a aquesta zona del centre urbà on hi ha la plaça del Molí de Son Rafal i el CEIP Duran Estrany.

Així mateix, també invertirà 164.000 euros en la millora del ferm de tot el carrer de la Carretera, que travessa tot el nucli urbà i que en fer-se l'adaptació del camí del Camp del Pi veurà reduït considerablement el trànsit que acull diàriament.

stats