Artà vol que la variant nord arribi als aparcaments de la Clota per reduir el trànsit interior

El grup Alternativa dóna suport a les al·legacions de l'Ajuntament al projecte, però demana que el Consell assumeixi també la reforma de la carretera de Cala Torta

Una vista dels afores d'Artà.
M. Barceló
07/04/2016
1 min

ARTÀDurant el període d'exposició pública del projecte de la ronda nord en el poble d'Artà, l'Ajuntament ha demanat al Consell, promotor de l'obra viària, que es prolongui fins a l'entrada dels aparcaments de la Clota, per tal que iniciï el seu recorregut en aquest punt i no a 150 metres com es preveu ara ."Amb aquesta millora, es facilitaria enormement l'accés del trànsit rodat a l'aparcament i es donaria resposta a un dels principals motius de la construcció de la ronda: la reducció del trànsit per dins del poble", s'explica en l'al·legació.

Una segona proposta de millora fa referència a la necessitat d'assegurar el manteniment d'un itinerari segur per a vianants que unexi la vila amb la zona esportiva i de serveis de les Pesqueres.

Alternativa per Artà

El grup Alternativa, que forma part del govern tripartit i que dóna suport a les dues al·legacions de l'Ajuntament, ha presentades vàries pel seu compte. Una de les més importants és la demanda que el Consell assumeixi la gestió de la carretera de Cala Torta-Cala Mitjana, ara de titularitat municipal. Alternativa per Artà explica que aquesta via és l'accés més important al parc de Llevant per Cala Estreta. Atès que l'Ajuntament no té capacitat econòmica per assumir la seva reforma, Alternativa demana que el Consell la faci transitable, especialment en el darrer tram que duu a Cala Torta.

També es demana, des d'aquesta formació política local, que a la futura rotonda de la nova variant amb la carretera de Capdepera, es s'hi prevegi un accés directe amb un corredor per a vianants cap a la zona esportiva de les Pesqueres i la benzinera.

stats