El preu de la llum varia 180 euros anuals en funció de la companyia

Els reguladors insten les empreses a informar millor l’usuari dels termes dels nous contractes.
Ara
16/01/2015
2 min

BarcelonaLes ofertes d’electricitat que circulen en el mercat lliure per als consumidors domèstics tenen diferències de fins a 180 euros anuals, segons la comparativa que ahir va fer pública la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Entre el juny del 2013 i el juliol de l’any passat els òrgans de competència van detectar un creixement de les ofertes disponibles d’electricitat i gas al mercat lliure. En concret, en van comparar un total de 275 de llum, un centenar de gas i més de 60 combinades d’aquests dos serveis.

A més a més, els serveis addicionals que ofereixen les companyies, com ara el manteniment de la caldera de gas o de la instal·lació elèctrica, encareixen la factura amb recàrrecs que oscil·len entre els 40 i els 150 euros a l’any, segons el mateix comparador de preus de la CNMC.

Les diferències de fins a 180 euros anuals entre la factura més cara i la més barata es refereixen a potències de 10 kW o inferiors. En canvi, si la potència contractada és superior, les diferències augmenten i oscil·len entre 900 i 2.800 euros a l’any per als grans consumidors, que no sempre són domèstics sinó que inclouen els petits negocis.

Competència va detectar molts casos en què els consumidors firmen contractes de subministrament “sense comprendre tots els termes i condicions de l’oferta”. Així, va advertir, s’accedeix a un servei que en alguns casos no és adequat a les necessitats i, a més a més, “resulta més car que el que ja es té contractat”. El regulador va desaconsellar, com a mesura de protecció per als consumidors, la venda d’aquest tipus de contractes mitjançant les visites comercials a domicili. En aquest tipus d’accions porta a porta és on es donen més casos de contractes firmats per titulars que no coneixen el fons del que estan contractant i acaben pagant un servei més car. La CNMC va instar les companyies energètiques a oferir al client “una estimació econòmica” de l’impacte que suposa la nova oferta que li fan respecte a les condicions del seu contracte vigent perquè pugui valorar-la.

stats