'El juego del calamar' seguirà explotant el seu sadisme amb una segona temporada

Ho ha anunciat el seu creador durant un acte promocional del 'thriller' a Los Angeles

2 min
'El juego del calamar'

BarcelonaEra una notícia esperada, sobretot des que Netflix va anunciar que s'havia convertit en la seva sèrie més vista. El juego del calamar tindrà segona temporada, segons ha confirmat a Associated Press el seu creador, Hwang Dong-hyuk, durant un acte de promoció de la sèrie a Los Angeles. "Hi ha hagut molta pressió, moltes peticions i molt d'amor per a una segona temporada. Així que sento que pràcticament no tenim cap altra opció que fer-la –ha dit el director sud-coreà–. Definitivament hi haurà una segona temporada. La tinc al cap. Ara mateix estic en procés de planificació".

Hwang Dong-hyuk ha assegurat que és aviat per donar detalls sobre la nova entrega, però sí que ha confirmat que l'actor principal, Lee Jung-jae, que interpreta el jugador Seong Gi-hun, estarà present en la nova temporada. "Encara és massa aviat per dir quan i com es farà. Però us prometo això: Gi-hun tornarà. Farà alguna cosa bona per al món", ha detallat el creador. Tot i que Hwang Dong-hyuk ja dona per feta la segona temporada, Netflix encara no ha fet l'anunci oficial de la renovació. La sèrie sud-coreana explica la història de diferents personatges que per saldar els seus deutes econòmics accepten participar en un joc a vida a mort.

El juego del calamar es va estrenar a mitjans de setembre i en poques setmanes va aconseguir escalar posicions en el rànquing de les sèries més vistes de Netflix fins a ser la primera pràcticament arreu del món. A mitjans d'octubre la plataforma va anunciar que El juego del calamar era l'estrena més vista de la seva història: 25 dies després de la seva estrena 111 milions de llars l'havien mirat, una xifra que feia que superés Los Bridgerton, fins ara la ficció més vista del servei. Les dades de visionament que fa públiques Netflix periòdicament no són auditades per cap tercer i sovint han estat criticades per la seva laxitud (la plataforma comptabilitza tot aquell compte que triï un títol i se'n miri com a mínim dos minuts de metratge). Més enllà de les xifres compartides per Netflix, documents interns filtrats a Bloomberg fa dues setmanes assenyalaven que la sèrie, un fenomen mundial, havia fet guanyar al servei 891,1 milions de dòlars, quaranta vegades més diners dels que va costar produir-la.

L'èxit d'El juego del calamar també ha estat acompanyat de la polèmica, especialment després que diversos professors alertessin que la sèrie estava sent vista per nens que després reproduïen els jocs violents que apareixen en la ficció. De fet, el Consell de l'Audiovisual Català (CAC) va emetre un comunicat en què recordava que el contingut de Netflix no estava indicat per a més joves de 16 anys.

stats