Felanitx

Felanitx mostra la seva nova imatge i la voluntat d’allunyar-se del turisme de masses

L’Ajuntament presenta les primeres passes i el logotip d’una estratègia a tres anys, finançada per fons europeus i que té un pressupost de 2,5 milions

L'acte ha tingut lloc durant la reunió de la Taula de Turisme, on s'ha donat a conèixer la nova imatge corporativa destinada a promoure Felanitx.
Sebastià Vanrell
24/03/2025
2 min

PalmaFelanitx no vol dependre exclusivament del sol i la platja. O això és el que assegura la delegació de Turisme local, que aquest dilluns ha presentat el seu nou logotip i una estratègia a mitjà termini per desestacionalitzar l’oferta, canviar la visió generalitzada del municipi com a zona costanera d’hotels i repòs, i “prioritzar la durada de les temporades, augmentant el valor per damunt de la quantitat de turistes”, segons ha explicat la batlessa, Catalina Soler.

Cada columna de color del nou logotip simbolitza un dels 11 nuclis de població del municipi. “Aquesta nova marca corporativa neix amb la voluntat de cohesionar Felanitx i projectar al món tot allò que ens fa únics: la nostra diversitat, el nostre paisatge, la cultura i l’autenticitat dels nostres pobles. Era hora que tots els nuclis se sentissin representats en una sola imatge”, ha assenyalat el delegat de Turisme, Toni Penya. “El que avui presentam és la primera passa del pla de màrqueting multianual a tres anys que ja ha començat a caminar”.

L’objectiu del projecte és recollir l’essència de cada nucli —des de Cala Ferrera i Cala Serena fins a Portocolom, passant per Cas Concos, Son Negre, Felanitx o Son Mesquida— i construir una oferta coherent amb la seva diversitat.

Es tracta d’un pla turístic amb un pressupost de 2,5 milions d’euros finançat amb fons europeus, que pretén racionalitzar el mercat i donar més protagonisme a la cultura i al producte local. L’acte de presentació s’ha fet en el marc de la reunió de la Taula de Turisme.

“Volem diversificar el model turístic, allargar la temporada i atreure un turisme de qualitat, respectuós amb el territori i amb les persones. No cercam créixer en quantitat, sinó en valor”, ha insistit Penya. “Felanitx té molt per oferir durant tot l’any, i ara disposam de les eines per comunicar-ho i posar-ho en valor”, ha conclòs.

Per la seva banda, Soler ha afirmat que “no es tracta de dir no al turisme, sinó de fer-ho amb racionalitat” i ha valorat la importància de donar a conèixer activitats que es poden fer durant tot l’any. “Volem evitar centrar-nos només en els mesos d’estiu; també fomentam rutes senderistes i cicloturístiques com a proposta per a la desestacionalització”.

Aquest projecte, finançat amb fons europeus Next Generation, no s’ha limitat a la creació de la marca turística, sinó que també ha inclòs un diagnòstic de la situació del municipi per establir una estratègia de màrqueting efectiva i un pla d’acció que es concretarà els pròxims mesos.

Felanitx aspira a posicionar-se com una destinació de nova generació, amb l’ajuda de l’empresa encarregada del projecte, Globaldit. El pla contempla tres mercats objectiu per potenciar el turisme desestacionalitzat i inclou 46 accions, algunes de les quals ja s’han començat a implementar.

stats