Peugeot 308 GTI: El lleó torna a esgarrapar

El Peugeot 308 GTI és un vehicle esportiu i compacte.
1 min

Quan associem les sigles GTI a qualsevol cotxe, ja podem fer-nos una idea clara de la personalitat que el vehicle en qüestió vol transmetre. En el cas d’aquest Peugeot, equipat amb motors de 250 o 270 cavalls, no hi ha cap dubte.

Estem parlant d’un vehicle esportiu, compacte, que va més enllà del caràcter que hem tingut ocasió de conèixer en altres models de la marca, com el 205 o el 208 batejats també amb aquestes tres lletres que revelen tot un món de sensacions.

Que la casa francesa hagi encarregat el desenvolupament d’aquest cotxe a la mateixa divisió que s’encarrega dels vehicles de competició de la firma -Peugeot Sport- ho diu tot.

El 308 GTI és força més baixet que el model normal, i destaca per diversos elements externs de disseny que confirmen la seva vocació esportiva, clarament identificable en la tonalitat bicolor de la versió més potent, que és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en només 6 segons, gràcies a una relació pes/potència de 4,46 quilos per cada cavall de força. Tota una marca.

A dins, l’ambient que hi trobem no és gens diferent del que ens anuncia l’embolcall. El conegut com a i-Cockpit ens presenta un volant compacte, una instrumentació elevada i una pantalla tàctil multifuncions a color. Quan premem el botó Sport de la consola central el color de tots els instruments passa del blanc... al vermell. No cal dir res més. A més, aquesta opció també ens permet veure informacions complementàries de potència, parell motor i pressió de la sobrealimentació, així com les acceleracions laterals i longitudinals.

stats